Max Verstappen a külső íven próbált előzni a rajtnál, de elfékezte magát és a fűre hajtott, miközben Charles Leclerc a második kanyart vágta le Hamilton ellen védekezve. A Ferrari nem utasította helycserére a monacóit, a stewardok pedig – az első kör első kanyarjára jellemző engedékenységgel – nem avatkoztak be.
Russell a Sky Sportsnak nyilatkozva Hamilton kritikáját visszhangozta, hangsúlyozva, hogy a jelenlegi kialakítás „büntetlenségi kártyát” ad azoknak, akik hibáznak az első kanyarban, és azzal érvelt, hogy kavicságy kellene a pálya ezen pontjára. Végül hetedikként zárt, miután a csapattal is vitázott arról, hogy engedje el maga mellett őt Kimi Antonelli.
„Nem értem, hogyan vághatja le három versenyző egyből az első kanyart, majd folytathatja abban a pozícióban, amelyben érkezett” – mondta. „Ez olyan, mintha mindent kockára tehetnél, és ha elrontod, van egy büntetlenségi kártyád.”
„Végső soron ez a pálya kérdése, és létezik ez a büntetlenségi kártya. Ha kavicságy lenne, senki nem menne oda. Szinte minden évben láttuk már ezt itt. Tavaly Carlos [Sainz], előtte Charles vagy tíz éve Lewis. Olyan, mint egy fűnyíróverseny.”
„Változtatni kell ott valamin. Ez nem igazán így kellene, hogy működjön" - jelentette ki a világbajnoki negyedik helyezett, akinek a futam után sem volt jó kedve.
