George Russell fantasztikus teljesítménnyel írta be magát a Marina Bay utcai pálya történelemkönyvébe, miután az időmérő edzésen 1:29.165-ös körével új pályarekordot állított fel, ezzel megszerezve a pole pozíciót a holnapi Szingapúri Nagydíjra.
Az első szakasz izgalmasan indult, miután a Racing Bulls szerelői heroikus munkával készítették fel Liam Lawson autóját, aki a harmadik szabadedzésen másodszor is falnak ütközött a hétvégén. A Q1-ben Franco Colapinto nyitotta meg a köridők sorát 1:32.096-tal, amit hamarosan többen is megdöntöttek.
Lewis Hamilton első gyors körét törölték pályaelhagyás miatt, miközben csapattársa, Charles Leclerc átvette a vezetést 1:30.940-es idejével. A mezőny folyamatosan javított, és meglepetésre Isack Hadjar került az élre, megelőzve még Max Verstappent is, bár örömük nem tartott sokáig, mivel Lando Norris három tizeddel jobb időt futott.
A Q1 végén drámai pillanatok következtek, amikor Pierre Gasly Alpine-ja műszaki hiba – vélhetően hidraulikai vagy elektromos probléma – miatt a pályán ragadt. Az incidens miatt több versenyzőt is vizsgáltak sárga zászlós szabálysértés miatt, köztük George Russellt is, akit később felmentettek.
A második szakasz késéssel indult Gasly autójának mentése miatt. A zöld lámpa után Verstappen azonnal az élre állt 1:29.747-es idejével, ami mindössze két tizeddel maradt el Norris tavalyi pole pozíciós idejétől. A McLarenek ismét erősnek bizonyultak, Piastri és Norris a második és negyedik helyet szerezték meg, közéjük Hamilton ékelődött be.
A Q3-ban Russell valósággal sokkoló teljesítményt nyújtott. Első mért körével 1:29.165-öt repesztett, ami közel négy tizeddel volt gyorsabb, mint a tavalyi pole pozíciós idő. A fiatal csapattárs, Andrea Kimi Antonelli is brillírozott, de végül az utolsó körén rontó Verstappen és Piastri is közéjük férkőzött. A bajnoki címre hajtó Norris sem tudott javítani, így csak az ötödik helyen intették le, vagyis ismét csapattársa, Oscar Piastri mögül rajtol, ami aligha segíti világbajnoki reményeit.
POZ. | VERSENYZŐ | CSAPAT | Q1 | Q2 | Q3 | KÖR |
1 | George Russell | Mercedes | 1:29.928 | 1:29.562 | 1:29.158 | 18 |
2 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:30.028 | 1:29.572 | 1:29.340 | 18 |
3 | Oscar Piastri | McLaren | 1:30.313 | 1:29.813 | 1:29.524 | 20 |
4 | Kimi Antonelli | Mercedes | 1:30.036 | 1:29.649 | 1:29.537 | 17 |
5 | Lando Norris | McLaren | 1:29.932 | 1:29.809 | 1:29.586 | 20 |
6 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:29.765 | 1:29.936 | 1:29.688 | 20 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:30.370 | 1:29.914 | 1:29.784 | 22 |
8 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:30.214 | 1:30.016 | 1:29.846 | 19 |
9 | Oliver Bearman | Haas | 1:30.420 | 1:30.076 | 1:29.868 | 17 |
10 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:30.745 | 1:30.054 | 1:29.955 | 18 |
11 | Nico Hülkenberg | Sauber | 1:30.715 | 1:30.141 | 15 | |
12 | Alexander Albon | Williams | 1:30.775 | 1:30.202 | 14 | |
13 | Carlos Sainz | Williams | 1:30.640 | 1:30.235 | 14 | |
14 | Liam Lawson | Racing Bulls | 1:30.681 | 1:30.320 | 14 | |
15 | Júki Cunoda | Red Bull Racing | 1:30.574 | 1:30.353 | 12 | |
16 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:30.820 | 8 | ||
17 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:30.949 | 9 | ||
18 | Franco Colapinto | Alpine | 1:30.982 | 9 | ||
19 | Esteban Ocon | Haas | 1:30.989 | 6 | ||
20 | Pierre Gasly | Alpine | 1:31.261 | 8 |