A Mercedes többéves szerződést kínál George Russellnek, miközben Max Verstappen továbbra is Toto Wolff célkeresztjében van.

Bár hivatalosan még nem jelentették be, már hetek óta nyilvánvaló, hogy George Russell a Mercedesnél folytatja pályafutását, ugyanakkor a brit pilóta új szerződésének részletei kulcsfontosságúak lehetnek jövője szempontjából.

Toto Wolff merész húzással próbálta meg leigazolni Max Verstappent a Red Bulltól a 2026-os szezonra, ám miután a holland nem tudta aktiválni teljesítményalapú kilépési záradékát, a nyári szünet előtt megerősítette, hogy marad jelenlegi csapatánál. Ez azonban nem vetett véget végleg a találgatásoknak, ugyanis egyes források szerint Verstappen 2027-ben elhagyhatja a Red Bullt, ha nem lesz elégedett az új szabályok alatt nyújtott teljesítménnyel.

A The Athletic információi szerint hosszas huzavona után a Mercedes végül megadta Russellnek, amire a brit versenyző mindenképpen vágyott, vagyis többéves szerződést kínáltak pilótájuknak, aki azonban egyelőre még tanulmányozza a részleteket. A tárgyalások egyik sarkalatos pontja, hogy Russell szeretné csökkenteni kereskedelmi megjelenéseinek számát, még úgy is, hogy a csapat már beleegyezett, hogy Russell tapasztalatát és sikereit tükröző feltételeket biztosít számára.

Noha a Verstappennel kapcsolatos pletykák újra fellángolhatnak, Russell pozíciója a legfrissebb hírek fényében akkor is biztosnak tűnik, ha a Mercedes és a Red Bull teljesítménye ellentétes irányba mozdul. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy Andrea Kimi Antonelli helyzete válhat bizonytalanná, ami nem túl meglepő, tekintve, hogy az olasz újonc nehéz szezont fut, hiszen a bajnokságban csak a nyolcadik helyen áll, pontjai pedig csapattársa teljesítményének harmadát sem érik el.

A Mercedes csapatfőnöke korábban már nyilvánvalóvá tette, hogy nem kívánja más csapathoz kölcsönadni Antonellit, bár többen úgy vélik, hogy egy kisebb istállónál szerzett Formula–1-es tapasztalat hasznos lehetne a 18 éves tehetség számára.

Wolff láthatóan tanult a Valtteri Bottas-időszak tapasztalataiból, ugyanis a The Athletic rámutatott, hogy az éves szerződések folyamatos megújítása csak felesleges külső nyomást helyezett a csapatra - a finn pilóta végül öt szezont töltött Lewis Hamilton csapattársaként, mielőtt Russell váltotta volna.