A Williams pilótája egyfajta vándornak tekinthető az F1-ben, hiszen az eddigi 11 idénye alatt öt különböző istállónál is versenyzett már. Bár a spanyol általában mindig hozzá tudta segíteni a fejlődéshez az aktuális munkaadóját, de azt is kihangsúlyozta, hogy mennyire meredek a tanulási görbe, amikor valaki még az átállási fázisban van egy csapatváltás után.
Erre pedig a 2025-ös idény is jó példa lehet, hiszen a csapatot váltók közül sokan küszködtek az alkalmazkodással, beleértve Sainzot is, kinek az első williamses hónapjai nem sikerült a legjobban. Említhetnénk persze a Red Bull pilótáit is, hiszen Liam Lawsont két hétvége után menesztették, majd pedig a helyére érkező Juki Cunodának sem sikerült igazán megtalálnia a formáját a bikásoknál.
A legnagyobb profilú csapatváltó persze éppen a Sainz helyére érkező Lewis Hamilton volt, aki a rendkívül hosszú mercedeses időszaka után próbált beilleszkedni Maranellóba, de kijelenthető, hogy nagyon komolyan meggyűlt ezzel a baja.
Sainz pedig úgy érzi, hogy ő már évekkel ezelőtt próbálta kihangsúlyozni, mennyire nehéz az F1-es csapatváltás, a mostani példák pedig egyfajta bizonyosságot adnak ennek a meglátásnak.
„Én egy olyan pilóta vagyok, akinek sajnos vagy nem sajnos, de elég gyakran kellett csapatot váltania. Mindig is hangsúlyoztam, mennyi időbe telik egy versenyzőnek, mire beilleszkedik az új csapatába, hogy az utolsó tizedeket is kihozza az autóból, hogy teljesen kényelmesen érezze magát benne, és hogy megfelelően együtt tudjon dolgozni a mérnökökkel és az egész gárdával” – mondta az F1.com-nak a négyszeres futamgyőztes.
„Úgy érzem, senkit sem érdekelt ez igazán néhány évvel ezelőtt, amikor mondogattam. Amikor a Toro Rossótól a Renault-hoz mentem, majd pedig a Renault-tól a McLarenhez, akkor mindenki úgy volt vele, hogy mi F1-es pilóták vagyunk, ez könnyen megy. A tény viszont, hogy manapság olyan sok versenyző váltott csapatot, és aztán mindenki rájött, hogy idő kell hozzá – még a legjobbaknak is – lényegében igazolta, amit mondtam.”
Sainz idén tehát maga is nehezen ugrotta meg ezt a feladatot, de aztán az idény második felére nagyon is belelendült, és folyamatosan elkezdte legyőzni Alex Albont. A spanyol végül két dobogós helyet is begyűjtött, amire előzetesen egyáltalán nem lehetett számítani.
A helyzete és a lassú kezdése kapcsán még hozzátette: „Az igazság az, hogy az F1-ben manapság meglévő tehetséggel és sebességgel, amikor mondjuk Alex Albon ellen mész a Williamsben, Charles Leclerc ellen a Ferrariban vagy Max Verstappen ellen a Red Bullban; ők már nagyon jól ismerik az autót, ezért igazán nehéz megérkezni és rögtön a szintjükre kerülni, hiszen ők már eleve a határokat feszegetik.”
„A legjobb esetben is csak fel tudsz rájuk zárkózni, vagy talán picikét túl tudod őket szárnyalni, de a legtöbbször egy csapatváltás után még minden egyes edzésen, időmérőn és futamon hátrányban leszel.”
-crop-1200x800_640x427.jpg)