hero image
X / Atlassian Williams Racing

Sainz továbbra sem tudja elengedni a Hamilton elleni előzési kísérletet

A hétszeres világbajnok az utolsó körben tanúsított versenyzői magatartása komoly vitát váltott ki a paddockban.

A Miami Nagydíj záró szakaszában kialakult versenyincidens alaposan megmozgatta a kedélyeket, miután Lewis Hamilton és Carlos Sainz összeérése nem vont maga után szankciót az FIA versenybírói részéről.

A Williams spanyol versenyzője szerint azonban ez a döntés megkérdőjelezhető, mivel a hétszeres világbajnok egy számára jól ismert, jellegzetes manővert alkalmazott.

A verseny során Hamilton számára egyébként is sok nehézség adódott, hiszen a csapattársával, Charles Leclerc-rel folytatott stratégiai csata sem alakult az elképzelései szerint. A monacói pilótával szemben eltérő gumistratégiát alkalmazó brit versenyző a boxkiállások után hiába kérte a csapatutasítást az előzéshez, azt csak három körrel később kapta meg. Ekkor azonban Leclerc gumijai már elérték a megfelelő üzemi hőmérsékletet, így Hamilton nem tudott sokkal gyorsabb köröket futni.

A Williams versenyzője részletesen kifejtette álláspontját az esettel kapcsolatban.

"A tizenhetes kanyarban egy kis rést vettem észre, amikor Hamilton hirtelen lezárta az ívet. Egyértelműen mozdult a fékezési zónában, amit a rádión jeleztem is. Sajnálatos módon csak akkor észleltem a mozgását, amikor már kezdeményeztem az előzési manővert, ami a szabályok értelmében tiltott gyakorlatnak számít a fékezési zónában történő elmozdulás miatt" – nyilatkozta Sainz a PlanetF1-nek.

"Ha őszinte akarok lenni, ez meglehetősen jellemző rá. Az utolsó kanyarba érkezve azonnal reagált, amint észlelte a belső íven történő próbálkozásomat. A kialakult kontaktus pedig, őszintén szólva, egy tipikus következménye az ilyen helyzeteknek."

"A szabályokat szigorúan értelmezve nem lett volna szabad ennyire elmozdulnia, de az utolsó körön gyakran előfordulnak ilyen esetek" – tette hozzá a Williams versenyzője.

A versenybírók alapos vizsgálat után arra a következtetésre jutottak, hogy egyik versenyző sem tehető kizárólagosan felelőssé az incidensért. Megállapításuk szerint bár Sainz nem volt olyan pozícióban, ami egyértelműen feljogosította volna a versenyvonal használatára, Hamilton is közrejátszott az eset kialakulásában azzal, hogy a megszokottnál korábban fordult be a kanyarba.

A stewardok értékelése alapján a kontaktus során mindkét pilóta hozzájárult a történtekhez, így végül nem látták indokoltnak szankció kiszabását.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL