Motorsport.hu|2025. 08. 16. 05:38
A hétszeres világbajnok maradási szándéka a nyári szünet alatt átértékelődhet a gyenge eredmények miatt.

A jelenlegi Forma-1-es szezonban komoly kritikák kereszttüzébe került Lewis Hamilton, akinek teljesítménye Ferrari-s pályafutásának első évében jelentősen elmarad Charles Leclerc eredményeitől.

A helyzet elemzésekor azonban érdemes figyelembe venni egy kulcsfontosságú szempontot, amelyre nemrégiben Günther Steiner is rámutatott egy Web.de-nek adott interjúban: a brit pilóta sosem remekelt különösebben a talajhatáson alapuló konstrukciók volánja mögött.

A Mercedes színeiben töltött utolsó időszakában George Russell-lel szemben is gyakran alulmaradt az összehasonlításban. Bár 2024-ben a W15-ös javuló teljesítményének köszönhetően győzelmeket szerzett Nagy-Britanniában és Belgiumban, a bajnokság végén mégsem tudta megelőzni fiatalabb honfitársát a pontversenyben.

A probléma gyökere talán abban keresendő, hogy 2025-ben a Leclerc-hez viszonyított különbség egyszerűen túl nagy, ami Steiner véleménye szerint arra késztetheti Hamiltont, hogy jóval hamarabb hozzon döntést jövőjéről, mint azt eredetileg tervezte, amennyiben a helyzet nem változik gyorsan.

„A nyári szünet számára az önvizsgálat időszaka lesz. A teljesítménye javulhat, de az is előfordulhat, hogy nem," – nyilatkozta a Haas korábbi csapatvezetője.

„Hamilton nem szorul rá a Forma-1-re" – vélekedik Steiner, aki szerint nehéz megjósolni, mi fog történni. Ugyanakkor nehéz elhinni, hogy egy rövid inaktív időszak elegendő lesz ahhoz, hogy összeálljon mindaz, amit 14 nagydíj során nem sikerült rendezett és pontos módon megvalósítani.

Ha nem képes elérni a saját maga által elvártnak tekintett fejlődést, akkor Steiner szerint „egyszerűen bejelentheti a visszavonulását. A Forma-1-en kívül számos érdeklődési területe van. Hamilton önmagában is egy márka. Általában a pilótáknak szükségük van az F1-re, Lewisnak azonban nincs erre szüksége" – mondta a Web.de-nek.

Ami a gyenge eredmények ellenére fenntarthatja Hamilton érdeklődését, az a 2026-ban életbe lépő új szabályrendszer. A következő évtől teljesen más lesz az autók karakterisztikája, mint napjainkban, a versenyzőknek is módosítaniuk kell vezetési stílusukon. Igazi kihívást jelent majd ez a változás, és senki sem tudja, ki lesz a legjobb az új körülmények között.

Ez a bizonytalanság azonban akár kétélű fegyverré is válhat a volt Haas-főnök szerint: „Hamilton a kezdetektől fogva problémákkal küzdött a talajhatáson alapuló autókkal. Ha előretekintünk 2026-ra, jelenleg lehetetlen megmondani, ki lesz a legerősebb. Talán részt akar venni ebben a kihívásban, de ha még akkor sem működnek a dolgok, akkor számára véget ér a karrier. Amennyiben távozik, úgy gondolom, időben kommunikálni fogja ezt, lehetővé téve a csapatnak, hogy utódot találjon."

Hamilton jelenlegi szerződése a Ferrarival 2026-ig szól, 2027-re vonatkozó opcióval, de a Forma-1-ben még azok a dolgok sem tekinthetők teljesen biztosnak, amelyeket adottnak veszünk.

Élő közvetítés