A McLaren elmúlt két szezonban látott felemelkedését a legtöbben, köztük a pilótáik és Zak Brown is főként Stellának tulajdonítja. Az olasz a 2023-as idényben vette át a csapatfőnöki széket, majd a gyenge évkezdés után folyamatosan emelkedő pályára álltak, és tavaly már az ő sikerükkel zárult a konstruktőri bajnokság.
Az istálló idén aztán ismét világbajnokká vált, ráadásul már hat futammal az idény vége előtt, miközben arra is nagyon jó esélyük van, hogy 2008 után először szerezzenek egyéni címet Lando Norris vagy Oscar Piastri révén. Stella ugyanakkor mindig is szerényen viszonyult a sikereikhez, és nemrég elmagyarázta, hogy a mostani győzelmeik alapköveit még nem ő fektette le.
„Úgy vélem, a sikerességünkhöz kellő tényezőket már jóval az én időm előtt létrehozták.” Szerinte „rengeteg minden történt” a McLarennél az elmúlt öt szezon során, és kiemelte, hogy sok fejlesztésről, melyek most a siker magját képezik, még nem ő döntött. „2023-ban számos infrastrukturális projektnek kezdtünk neki, ezek pedig azon befektetéseknek az eredményei, melyeket még az én csapatfőnökségem előtt fogadtak el.”
Fontos kiemelni, hogy például Andreas Seidl volt az, aki határozottan kardoskodott a McLaren új szélcsatornája mellett, és emellett több más beruházást is kezdeményezett vagy tető alá hozott. „A mostani sikerekhez az előttem ebben a pozícióban lévők hozzájárulása is kellett. Emellett 2023 folyamán további változások is történtek, különösen a technikai részlegen. Ez szerintem lehetővé tette, hogy jobban kiaknázzuk a bennünk rejlő potenciált.”
A Forma–1-ben köztudott, hogy a sikerhez a legtöbb esetben idő kell, és ez a McLarenre is igaz. Miközben tehát az tény, hogy Stella csapatfőnökké válása volt az, ami igazán emelkedő pályára állította a papajásokat, az őt megelőző vezetőség és szakembergárda, így Seidl is elismerést érdemel, hiába nincsen már a csapatnál.
-crop-1200x800_640x427.jpg)