Motorsport.hu|2025. 11. 14. 13:25
A McLarent irányító Andrea Stella úgy látja, hogy a Forma–1 jelenlegi versenyzői minden eddiginél jobbak.

A jelenlegi mezőnyből tíz versenyző, vagyis a pilóták fele mondhatja magát futamgyőztesnek, és ugyanennyien szereztek már pole pozíciót pályafutásuk során. Dobogóra eközben a 20-ból 15 pilóta állhatott már fel.

Egyedül Juki Cunodának, Oliver Bearmannek, Liam Lawsonnak, Gabriel Bortoletónak és Franco Colapintónak nem jött ez össze, de ha megnézzük a névsort, közülük a legtöbben még karrierjük elején járnak, és nem is feltétlenül a legjobb csapatoknál vezetnek.

A szabályciklus végéhez közeledve persze az autók is sokkal közelebb kerültek egymáshoz teljesítményben, de a pilótákra is szükség van ahhoz, hogy ezt ki tudják belőlük aknázni. Talán nem véletlen, hogy Brazíliában csupán 0,528 másodperc választotta el egymástól a Q3-ba jutó versenyzőket, akik hét különböző csapatot képviseltek.

Eközben arról is sok szó esett már, hogy milyen magas szinten vannak maguk a pilóták is, akik egyre felkészültebben érkeznek meg a királykategóriába. Talán nem véletlen, hogy Stella úgy érzi, az F1 történetében még nem láthattunk ennyire jó mezőnyt, ha összességében vesszük a 20 versenyzőt.

„Amit ebben az F1-es szezonban látunk a versenyképesség terén, és lehet, hogy ehhez szükség van némi elemzésre, de én ettől függetlenül nem emlékszem, hogy bármely más idényben ennyire jó versenyzői felhozatal lett volna.”

Bár az idei év lényegében csak három versenyzőről szól, ha az egyéni küzdelmet nézzük, de Stella szerint simán van hét-nyolc olyan pilóta a mezőnyben, akik elég tehetségesek és jók a bajnokság megnyeréséhez, mindez pedig a juniorszériák minőségét is dicséri.

„Az újgenerációs pilóták annyira jók, és most van hét vagy nyolc versenyző, aki világbajnoki szinten van. Ahogy már mondtam, nem hiszem, hogy korábban láttunk volna példát ilyesmire. Ez talán annak köszönhető, hogy mennyire jók a kisebb kategóriák. Ezek a srácok elmennek gokartozni és ott vannak az adatok. Már serdülőként elkezdenek komolyan edzeni. Ennek következében extrém szorossá vált a verseny közöttük, így a különbséget az az utolsó egy százalék adja” – vélekedett az olasz.