Miközben Maranellóban az első teljesen elektromos Ferrari bemutatásával új fejezet kezdődik a márka történetében, a Forma–1-es részleg egyre komolyabb válságjeleket mutat. A 2025-ös szezon eddigi tizennyolc futama után egyértelművé vált, hogy az SF-25 teljesítménye messze elmarad a várakozásoktól, ami egyre feszültebbé teszi a légkört az olasz istállónál.
A helyzetet súlyosbítja, hogy az év közben bevezetett fejlesztések sem hozták meg a várt eredményeket. Az alapvető problémákat, mint a fékkezelési gondok vagy a hasmagassággal kapcsolatos nehézségek, továbbra sem sikerült orvosolni. Ez különösen aggasztó annak fényében, hogy ugyanez a mérnöki gárda dolgozik a 2026-os autón is, amely az új technikai szabályrendszer első képviselője lesz.
Nicolas Todt, Charles Leclerc hosszú ideje regnáló menedzsere a Straits Times-nak adott interjújában nem rejtette véka alá véleményét a kialakult helyzetről.
"Charles vitathatatlanul generációjának egyik legnagyobb tehetsége Max Verstappen és néhány másik pilóta mellett. De ő már rég nem az a kezdő versenyző, aki volt – több szezont lehúzott a Ferrarinál, és most már egyértelműen egy bajnoki címre alkalmas autóra lenne szüksége. A jelenlegi versenyautónk jó, de messze nem elég erős ahhoz, hogy a végső győzelemért harcolhassunk" – fogalmazott a francia szakember.
A Ferrari jelenlegi helyzetét még inkább kiemeli a konkurencia előrelépése. A Mercedes nemrég átvette a második helyet a konstruktőri bajnokságban, amit George Russell szingapúri győzelme és Andrea Kimi Antonelli kiemelkedő teljesítménye csak tovább erősített. A Red Bull pedig Max Verstappen vezetésével már a második helyért küzd a bajnoki címet már bebiztosító McLaren mögött – mindezt úgy, hogy a Ferrari már hónapok óta a 2026-os autóra koncentrál.
A csapaton belüli feszültségek sem segítik a helyzetet. Bár a Federic Vasseur és a mérnöki részleg egyik vezető tagja – vélhetően Matteo Togninalli – közötti állítólagos nézeteltérést cáfolták, a bizalom láthatóan megrendült. Ezt jól példázza Lewis Hamilton és Charles Leclerc Marina Bay-i nyilatkozata is, ahol nyíltan beszéltek a Scuderia problémáiról.
A történtek fényében a paddockban egyre többen találgatnak Leclerc jövőjéről, különösen azután, hogy nyáron őt és menedzserét Lawrence Stroll, az Aston Martin tulajdonosának jachtján látták. Az angol istálló komoly ambíciókkal rendelkezik, amit Adrian Newey és a Leclerc által jól ismert Enrico Cardile szerződtetése is jelez. Bár Toto Wolff szerint természetes, hogy a paddockban "mindenki mindenkivel beszél", ez a találkozó most új megvilágításba került.
Todt a 2027-es átigazolási lehetőségekről, köztük a Mercedesről szóló kérdéseket diplomatikusan kezelte, de határozott véleményt fogalmazott meg a jövőt illetően.
"Sokan várják, hogy lássák az egyes csapatok teljesítményét és versenyképességét, mielőtt döntenek a maradás vagy a váltás mellett. Rendkívül izgalmas átigazolási piacra számítok, ahol több kulcsfontosságú döntés is születhet."
Az SF-25 gyenge teljesítménye és a fejlesztési problémák mellett a csapaton belüli feszültségek is azt sugallják, hogy a Ferrari előtt álló kihívások messze túlmutatnak az egyszerű technikai nehézségeken. A következő hónapok így döntő jelentőségűek lehetnek nemcsak a csapat, hanem Charles Leclerc karrierje szempontjából is.
