A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) példátlan lépésre szánta el magát a hétvégi Szingapúri Nagydíj előtt, ugyanis a versenysorozat történetében először adtak ki hivatalos hőségriasztást, mivel a városállamban 31 Celsius-fokos, rendkívül párás időjárás várható.
Az idei évtől életbe lépett új szabályozás értelmében a pilóták speciális hűtőberendezést szerelhetnek az autójukba. A rendszer folyékony hűtőközeget keringet egy csőrendszerben, használata azonban nem kötelező. A fair play jegyében azoknak a versenyzőknek az autójába, akik nem élnek ezzel a lehetőséggel, ballasztot helyeznek el, hogy minden autó azonos tömeggel versenyezhessen.
George Russell, aki tavaly Lewis Hamiltonnal együtt majdnem hőgutát kapott a szingapúri futamon, már áprilisban, a Bahreini Nagydíjon kipróbálta a hűtőmellényt, és pozitív tapasztalatokról számolt be.
"Azonnal éreztem a különbséget, amikor bekapcsoltam a hűtővizet. A verseny elején körülbelül 16 fokos víz keringett a testem körül, ami kifejezetten kellemes érzés, amikor az ülésben 50 fok feletti a hőmérséklet" – nyilatkozta a Mercedes brit versenyzője.
"Természetesen mindig van hely a fejlesztésre, de a csapatunk rengeteget dolgozott ezen a megoldáson. Bíztak benne, hogy működni fog a rendszer, én pedig szerettem volna kipróbálni. Eddig minden a terv szerint alakul" – tette hozzá Russell.
Az FIA szabályzata szerint amikor a hőmérséklet eléri a kritikus 31 fokot, a hűtőrendszer minden komponensét, beleértve a hűtőközeget is, be kell szerelni. Emellett a versenyzők megszokott felszerelése és a hűtőrendszer részét képező elemek közötti tömeget 0,5 kilogrammnyi ballaszttal kell kiegyenlíteni az ülésben.
Az új hűtőmellény bevezetését a tavalyi katari "veszélyes" verseny tapasztalatai indokolták, ahol több pilóta is egészségügyi problémákkal küzdött a rendkívül párás körülmények miatt.
A Marina Bay utcai pályán pénteken az edzéseken és szombaton az időmérőn még előfordulhat kisebb eső, vasárnapra azonban száraz időt jósolnak.