A Toyota egyre szorosabban kapcsolódik a Haas F1-hez, ami tovább erősíti a felvásárlással kapcsolatos pletykákat.

Az utóbbi időben egyre gyakrabban merül fel a kérdés, hogy vajon a Toyota ismét beléphet-e a Forma–1-be – ezúttal a Haas csapat révén. Bár az amerikai istálló története során elért már figyelemreméltó eredményeket, köztük Kevin Magnussen váratlan pole pozícióját, a tíz év alatt még egyetlen dobogós helyezést sem sikerült szerezniük. Ez sokak szemében csalódás, ami óhatatlanul táplálja a találgatásokat Gene Haas esetleges kiszállásáról.

Ayao Komatsu irányítása alatt a csapat érezhetően közelebb került Japánhoz. Ennek egyik jele a Toyota-val kialakított együttműködés, amely jelenleg még nem érinti a motorbeszállítást, hiszen a Haas továbbra is a Ferrari erőforrásait használja. Ugyanakkor a japán vezetőnek köszönhetően több keleti pilóta is lehetőséget kapott az autó tesztelésére, ami sokak szerint már a jövő előkészítésének jele.

Az utóbbi hónapokban a Toyota és a Haas kapcsolata tovább erősödött. Ryo Hirakawa például a Fuji versenypályán vezette a csapat autóját, amely helyszín nemcsak a japán motorsport egyik szimbóluma, hanem a Toyota egyik legfontosabb bázisa is. Nem véletlen, hogy mindez újabb spekulációkat indított el arról, hogy a japán gyártó esetleg nemcsak motorpartnerként térhet vissza, hanem teljes egészében megvásárolhatja a Haas F1-et.

Bár hivatalos bejelentés egyelőre nincs, a háttérben zajló események arra engednek következtetni, hogy a Toyota komolyan mérlegeli a visszatérést a királykategóriába. Az, hogy ez motorprogram vagy egy teljes felvásárlás formájában valósulhat meg, egyelőre kérdéses, ám a jelek mindkét forgatókönyvet valószínűsítik.