A 31 éves Ryo Hirakawa, aki 2024 áprilisában csatlakozott a Haas F1-es csapatához teszt- és tartalékpilótaként, optimistán tekint a jövőbe, és úgy véli, jó úton halad egy teljes értékű F1-es ülés megszerzése felé.
A japán pilóta, aki korábban az Alpine kötelékébe tartozott, már több pénteki szabadedzésen is bizonyíthatott. Először hazai versenyén vezethetett F1-es autót az Alpine színeiben, majd rögtön a következő hétvégén már a Haas volánja mögött ült Bahreinben.
A Toyota Gazoo Racing és a Haas technikai együttműködésének részeként Hirakawa a spanyol és a mexikói szabadedzéseken is vezetési lehetőséget kapott, valamint részt vett a 2024-es autó tesztprogramjában is. Egy nemrégiben Zandvoortban történt balesete kapcsán elmondta, hogy azt részben technikai probléma okozta.
"Jelenleg az a célom, hogy a jövőben állandó versenyzői ülést szerezzek. Ez most csak egy lépcső, és remélem, sikerül elérnem, amíg nem vagyok túl öreg" – fogalmazott Hirakawa Mexikóban.
A japán versenyző, aki WEC-világbajnok és Le Mans-i 24 órás győztes a Toyotával, hisz abban, hogy képes bizonyítani rátermettségét: "Természetesen nem könnyű, de úgy gondolom, jó úton járok."
A Haas jelenleg a Ferrari által támogatott Oliver Bearmannel és Esteban Oconnal rendelkezik többéves szerződéssel. Hirakawa várhatóan jövőre is a csapatnál marad tesztpilótaként, ami azt jelenti, hogy legkorábban 2027-ben – 33 éves korában – kaphatna versenyzői ülést.
Ayao Komatsu, a Haas csapatfőnöke elismerően nyilatkozott a japán pilótáról: "Az év során szorosan együttműködtünk vele, és jövőre is folytatjuk a programot. Rendkívül professzionálisan végzi a munkáját, és tisztában van a nagyobb célokkal is. Erre kell továbbra is építenünk."
Hirakawa, aki korábban Super GT-bajnok volt és a Super Formula élmezőnyében versenyzett Japánban, úgy véli, a Toyota pilótafejlesztési programja egyre jelentősebb: "A WEC-ben is folyamatosan fejlődöm. Bár más típusú autóról van szó, az F1-es csapattal való munka során rengeteget tanulok az apró részletekről, ami minden területen segít."
