A verseny során a külső szemlélő nem igazán sejthette, hogy gond van a háttérben, hiszen a McLarenek alapvetően nem mentek rossz tempót. Az ugyanakkor furcsa volt, hogy Lando Norrisnak az utolsó körökben drasztikusan vissza kellett lassítania, és részben ez okozta, hogy a célban 20 másodperc volt a lemaradása Max Verstappennel szemben.
Ettől függetlenül azért voltak érdekes rádiózások a brit és a versenymérnöke között, miközben mindkét McLaren-pilótát arra kérték a futam során, hogy változtasson a vezetésén. Az ugyanakkor nem volt világos, hogy erre az üzemanyag-spórolás vagy a padlólemez túlzottnak vélt kopása miatt volt szükség.
Az alakulat sajtórészlege által kiadott interjúban Stella most ugyanakkor további részleteket árult el a helyzetről, és felfedte, hogy a csapat már korán érzékelte a problémát.
„Már a verseny első köreiben látszott az adatokból, hogy a váratlan mértékű delfinezés aggodalmat jelenthet. Lando autójánál a telemetria segítségével jobban tudtuk figyelni a történéseket, míg Oscarnál nehezebb volt, mert elveszítettük az egyik szenzort, amely segítségével az aszfalthoz verődés mértékét tudjuk nyomon követni.”
„Ezek után viszonylag hamar érzékeltük, hogy a delfinezés miatt komolyabban kophat a padlólemez, és ez volt az oka annak, hogy a pilóták különböző intézkedéseket kezdtek alkalmazni a pálya egyes pontjain. Sajnos azonban azt is láttuk, hogy az autó működési tartománya és a pálya karakterisztikája miatt a legtöbb intézkedés nem éri el a kellő hatást.”
Bár az istállónak nem volt könnyű dolga a hasmagasság meghatározásakor, hiszen a szabadedzéseket többször is meg kellett szakítani, és pénteken még az esős pálya is hátráltatta a gyakorlást, de Stella tagadja, hogy túl agresszív megközelítést választottak volna. Szerinte egyszerűen a váratlan mértékű delfinezés fogott ki rajtuk, amelyet a futamon nem tudtak megfelelően kezelni.
„Az edzések során gyűjtött adatok alapján nem hisszük, hogy extra kockázatot vállaltunk volna a hasmagasság terén, és emellett még biztonsági ráhagyással is készültünk az időmérőre és a futamra. Ezt ugyanakkor hatástalanította a váratlanul nagy függőleges oszcilláció, aminek következtében az autó az úthoz verődött.”
A szakember kiemelte, hogy bár igyekeztek a sebesség csökkentésével elejét venni a túlzott kopásnak, de ez a módszer csak a pálya egyes pontjain működött, míg máshol éppen kontraproduktívnak bizonyult.
A McLarennek ugyanakkor nem volt más lehetősége, mint elfogadni a rájuk kiszabott büntetést, hiszen hiába döntöttek csak tizedmilliméterek, a szabályok nem hagynak teret a mérlegelésre. Stella ugyanakkor elmondta, hogy a jövőben talán érdemes lenne átgondolni az ilyen büntetéseket.
„A technikai delegálttal együtt megerősítettük, hogy a kopólemez vastagságának mérése helyes volt. Még akkor is, amikor a túlzott kopás viszonylag csekély és csak egy helyen fordul elő, a szabály világosan leírja, hogy a hátsó kopóblokknak minden részén kilenc milliméter vastagnak kell lennie a versenyt követően.”
„A technikai vétségek esetén pedig nincs arányosság a büntetések kiszabása terén. Azt maga az FIA elismerte, hogy a jövőben át kéne ezt gondolni annak biztosítása érdekében, hogy az apró vagy véletlen technikai kihágások, melyeknek minimális vagy semmi hatásuk nincs a teljesítményre, ne járjanak aránytalan következményekkel.”
A McLaren végül még bízik benne, hogy a folytatásban már nem fognak belefutni hasonló problémába, mert a vegasi kizárás elsősorban a váratlan mértékű delfinezés és a pálya karakterisztikájának volt köszönhető, miközben természetesen igyekeznek is tanulni a kialakult helyzetből.
-crop-1200x800_640x427.jpg)