A Red Bull RB21-es autója az Olasz és a Szingapúri Nagydíj előtt kapott frissítéseket, Monzára új padló érkezett, amely extra leszorítóerőt és egyensúlyt adott a szezon közepén tapasztalt megtorpanás után.
A holland pilóta ezzel remek formába lendült, hiszen Olaszországban és az Azerbajdzsáni Nagydíjon is nyert, Szingapúrban pedig George Russell mögött második lett, ahol egy új első szárnyat is bevetettek.
A pontállás alapján Verstappen hátránya Oscar Piastrihoz képest 63, Lando Norrishoz mérten 41 pont, miközben a hátralévő hat nagydíjon és három sprinten összesen 174 egység szerezhető. A konstruktőri versenyben a Red Bull 35 pontra van a Mercedestől és nyolcra a Ferraritól, így a második hely még elérhető.
A technikai igazgató, Pierre Waché a RacingNews365-nek megerősítette, hogy jönnek még új elemek a Red Bull autójára.
„Jönnek még újdonságok. Nem a következő nagydíjra, talán egy kicsit későbbre. Számunkra a konstruktőri bajnokság sincs lezárva. Nagyon fontos. A csapat filozófiája szerint, amíg ebben a bajnokságban minden futamon részt veszünk, soha nem adunk fel semmit” – fogalmazott.
A McLaren ezzel szemben már nem fejleszti az MCL39-et, ami érzékelhető teljesítményesést hozott az elmúlt három hétvégén, és a Mercedes is beférkőzött az élmezőnybe Russell szingapúri győzelmével. Waché az időzítésről úgy véli, hogy tudatos kompromisszum eredménye.
„Az év elején egy kicsit kompromisszumot kötöttünk. A működésünk sajátossága, hogy gyakran később állunk elő a fejlesztésekkel és később véglegesítjük a következő autót. Idén ennek a rendszernek látjuk a hasznát” – tette hozzá.
„Talán másokhoz képest kicsit eltérő a működésünk, de a házon belüli gyártási kapacitásunk nagyon erős. Ehhez értünk igazán” – emelte ki.
Arra a felvetésre, hogy mindez visszavetné-e a jövő évi projektet, így válaszolt: „Nem hiszem. Ami most van és ami kicsit később érkezik, azt régóta fejlesztjük. Nem tegnapról van szó” – zárta.
