hero image
Twitter / F1 Miami Grand Prix

Újraaszfaltozzák a miami pályát az idei futamra, de…

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Norris szerint még idén sikerülhet a McLarennek a lehetetlen

FORMA-1

Leclerc és Hamilton "nagyjából egy szinten vannak" Rosberg szerint

FORMA-1

Hihetetlenül látványos és menő ruhában versenyez Leclerc és Sainz Miamiban

FORMA-1

Ma 19 éve történt Alonso és Schumacher elképesztő csatája Imolában ( videó)

Motorsport.hu
2023/01/19 17:59
A Miami Nagydíj szervezői eltökéltek, hogy javítanak a versenypályájuk minőségén, miután az tavaly hagyott némi kívánnivalót maga után. Ennek fényében pedig az egészet újra fogják aszfaltozni, miközben számos egyéb fejlesztést is végrehajtanak a helyszínen.
Ajánlott 18 éve döntötte meg Ayrton Senna nagy rekordját Michael Schumacher

A tavalyi szezonban debütált Miami az F1-es naptárban, a helyszínre és a körítésre pedig nem lehetett panasz, hiszen a Miami Dolphins stadionja körül felhúzott aszfaltcsík a vonalvezetése szempontjából remekül sikerült, ugyanez azonban magáról a felületéről már nem volt elmondható.

Mivel azt különleges anyagokból alkották meg, ezért a pilóták sokat panaszkodtak arra, hogy az ideális ív mellett nem lehetett versenyezni, mert olyan volt, mintha jégre léptek volna az autókkal. Ennek pedig hatása volt magára a futamra is, mert így jelentősen csökkentek az előzési lehetőségek.

A futamért felelős Tom Garfinkel ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a tavaly regisztrált 45 előzés megmutatta, a vonalvezetésben van potenciál, de a szervezők ennél jobbat szeretnének elérni.

„Visszajöhettünk volna ugyanazzal a pályával, amelyet egy éve használtunk. Az volt a célunk, hogy nagyszerű versenyt lássunk, sok előzést, kerék a kerék elleni párharcot, legutóbb viszont voltak olyan részei a pályának, ahol csak egyetlen ív volt használható, ez pedig limitálta az előzéseket, aminek nem örültünk” – magyarázta Garfinkel.

„Mi viszont úgy döntöttünk, hogy befektetünk egy teljesen új aszfaltba azzal a céllal, hogy jobb versenyt láthassunk. Már tavaly is egészen jó volt a csapatok és a pilóták szerint, de mi a lehető legjobbat akarjuk, szóval ezért kerítünk sort erre.”

A pályát tervező Tilke cég fogja majd felügyelni az új aszfalt lefektetését, az viszont szintén biztossá vált, hogy maga a vonalvezetés nem fog változni, ami talán sokaknak nem fog tetszeni, mivel a pálya 14-15-ös kombinációját több kritika is érte 2022-ben annak szűkössége és lassúsága miatt.

„A sikánt elsősorban biztonsági okokból terveztük olyanra, amilyen. Beszéltünk minden csapatvezetővel, pilótával, az FIA-val és az F1-gyel is, és eltérő véleményeket kaptunk a sikánról. Néhány versenyzőnek nem tetszett, mások úgy vélték, rendben van, de hasonló visszajelzéseket kaptunk az egész rajtrácsról. Vannak, akiknek bejött, másoknak nem, valakik pedig semlegesek.”

„Ezek után ismét átbeszéltük a helyzetet az F1-gyel, az FIA-val és a Tilkével is, és végül úgy döntöttünk, hogy nem fogunk rajta módosítani. Gondoltunk arra, hogy kicsit laposabbá tesszük azt a részt, erről még mindig folynak az egyeztetések, miközben véglegesítjük a terveket, de egyelőre minden marad a régiben” – mondta Garfinkel.

„A bukótér kicsit csökkenni fog, mivel a kiszolgáló létesítményeket közelebb hozzuk a pályához, de a vonalvezetés alapjaiban véve nem változik, csak az egész új borítást kap.”

Ettől függetlenül azonban lesznek még egyéb változások is Miamiban. Felépítenek például egy állandó paddock clubot a garázsok fölé, magát az F1-es paddockot pedig beviszik a stadionba, ezzel egyfajta családiasabb hangulatot generálva, miközben a jeggyel rendelkezők felülhetnek majd a stadion lelátóira is.