A 22 éves versenyző az idény közepén érkezett a csapathoz Briatore Alpine-forradalmának keretében, de Jack Doohan helyére lépve ingadozó teljesítményt nyújt.
Briatore, aki korábban a már távozott Luca de Meo Renault-vezérigazgató F1-es tanácsadója volt, még múlt hónapban is szkeptikusan nyilatkozott arról, hogy Colapinto megérdemelne-e egy újabb évet a csapatnál.
Most azonban egészen másként beszélt a Sky Italiának Monzában. „Még nincs eldöntve, de jelenleg úgy gondolom, Franco jó munkát végez" - fogalmazott Briatore.
„Kicsit szenvedett a tapasztalatlansága miatt az elején, mint sok újonc pilóta. Az elmúlt három-négy futamon sokkal következetesebb volt, nagyobb hibákat nem követett el. Talán Franco marad, majd meglátjuk. Még négy-öt futam, mire döntést hozunk."
Pierre Gasly múlt hétvégén már aláírta 2028-ig szóló szerződéshosszabbítását, ezért Briatore most a második cockpit sorsát latolgatta.
A választék meglehetősen szűk - Cunoda Júki ugyan szabadon igazolható, de katasztrofális szezont fut a Red Bullnál, míg az Alpine-hoz köthető fiatal tehetségek, például Paul Aron még nagyobb kockázatot jelentenének Colapintónál.
Az argentin pilóta mellett szól korábbi ígéretes szereplése a Williamsnél 2024 végén, ráadásul komoly dél-amerikai szponzori hátteret is hozna Enstone-ba.
A pilótakérdéseken túl az Alpine idei éve egyenesen borzasztó. A francia istálló sereghajtó a konstruktőri pontversenyben, mivel már nagyon korán felhagytak a 2025-ös autó tökéletesítésével, hogy teljes erőbedobással készüljenek a 2026-os szabályváltozásra.
„A jelenlegi autó minden, amivel a két pilótánk rendelkezik a hátralévő futamokra, tekintettel a 2026-os autó fejlesztésére való összpontosításra" - vallotta be Briatore. „Tudjuk, hogy még néhány hétvége nehéz lesz, de bízunk a színfalak mögött végzett munkában - jobb napok várnak a csapatra."