A csapat az F1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon használni fogja új padlólemezét, annak ellenére, hogy kétségek merültek fel vele kapcsolatban a bahreini tesztek során.

A Red Bull egy olyan előszezoni teszt után van, amely nem felelt meg az elvárásaiknak – az új RB21 nem reagált a beállítási és egyensúlyi változtatásokra úgy, ahogy remélték. Ez ahhoz vezetett, hogy Max Verstappen világbajnok kételkedik abban, hogy csapata a győzelemért harcolhat Melbourne-ben ezen a hétvégén.

A Red Bull új autójával kapcsolatos problémákat jól jelzi, hogy a teszt utolsó napján váltogatták az autó konfigurációját – a legújabb és az eredeti bemutatóspecifikációjú padlólemezeket is használták a különböző orrkialakításokkal. A csapat szerint a visszatérés a bemutató-specifikációs padlólemezhez a napközbeni újabb verzió sérülése miatt történt, de Helmut Marko, a Red Bull motorsport-tanácsadója szerint szélesebb körű kétségek merültek fel.

„Az új (első) szárny jól működött, a padlólemez nem” – nyilatkozta Marko az Auto Motor Und Sportnak. „Ezért a teszt utolsó napján délután elkezdtük visszarakni a régi padlólemez részeit az autóra. És ezzel a kombinációval, az új szárnnyal és a régi padlólemezzel, jobban mentek a dolgok."

Bár a régebbi padlólemez akkor jobbnak tűnt, a csapat úgy tűnik, hogy a teszt óta jobban megértette a helyzetet, és a legújabb verziót fogja használni a melbourne-i gyakorlás kezdetétől. Verstappen álláspontja azonban nem változott, úgy gondolja, hogy még több fejlődésre van szükségük.

„Az új autó kiszámíthatóbb, úgy reagál a beállítási változásokra, ahogy várható, és nem úgy, mint tavaly, amikor azonnal egymásodperces esés következett be, ha kiléptél a működési tartományból” – mondta Marko. „De még mindig vannak gyengeségei, amelyeken dolgoznunk kell a szezon során."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL