Max Verstappen beismerte, hogy az Azerbajdzsáni Nagydíjon alkalmazott taktikája komoly veszéllyel járt.

A négyszeres világbajnok karrierje 46. pole pozícióját szerezte meg egy rendkívül zűrzavaros időmérő végén, amelyben rekordot döntő hat alkalommal kellett piros zászlót lengetve megállítani a kvalifikációt.

Az incidensek áldozatai között volt Alex Albon (Williams), Nico Hülkenberg (Sauber), Franco Colapinto (Alpine), Oliver Bearman (Haas), Charles Leclerc (Ferrari), valamint végül Oscar Piastri (McLaren).

Piastri becsapódása után alig négy perc maradt hátra a Q3-ból, miközben addig csupán három versenyző tudott mért kört teljesíteni: Carlos Sainz a Williamsszel, valamint a Racing Bulls párosa, Liam Lawson és Isack Hadjar.

Az esőcseppek miatt a pálya megbízhatatlanul csúszóssá vált, akár lágy, akár közepes abroncsokkal. Lando Norris volt az első, aki kihajtott a bokszból McLarenjével, amit utólag rossz döntésnek minősített.

Verstappen viszont türelmet tanúsított és várt a pillanatra a garázsban, bár tisztában volt azzal, hogy egy újabb baleset esetén idő nélkül maradhat és a rajtrács végéről kell majd indulnia.

„Nem igazán számított volna, mert ha bárki összetöri magát, akkor nem lett volna köre azoknak, akiknek még nem volt idejük" – magyarázta Verstappen. „Nem akartam első lenni, mert veszítesz egy kicsit a többiekhez képest. Ez azt jelentette, hogy majdnem hátul voltunk, de ez rendben volt. Ez volt a döntésünk."

A holland pilóta elmondta, hogy az időmérő során nem tudott megfelelő ritmusba kerülni a folyamatos megszakítások miatt, de természetesen „nagyon boldog" volt a pole pozíció miatt.

A nehéz körülményeket tovább súlyosbította az erős szél, ami átlagosan 30 km/óra sebességgel fújt, 60 km/órás széllökésekkel.

„Ez a pálya elég nehéz már önmagában is" – mondta Verstappen. „Az erős széllel, amit kaptunk, az autó nagyon mozgott – alulkormányzott, túlkormányzott különböző helyeken, még az egyenesben is, jobbra-balra ingadozott."

A pole pozíció ellenére Verstappen óvatos maradt a verseny kilátásaival kapcsolatban, miközben Norris és Piastri a hetedik és kilencedik rajthelyről vágnak majd neki a futamnak.

„Nehéz megmondani jelenleg" – válaszolta. „Természetesen jó rajthely. A saját versenyünkre kell koncentrálnunk őszintén szólva. Remélhetőleg az autó kíméletes lesz a gumikkal, és vigyázni tudunk rájuk, aztán majd meglátjuk."