Peter Windsor nem fukarkodott a dicséretekkel Max Verstappen austini teljesítményének értékelésekor. A holland pilóta egy rendkívül nehéz versenyhétvégén is megmutatta remek képességeit, amivel jelentősen csökkentette a McLaren előnyét, a szakértő azonban már előre aggódik a közönség reakciója miatt, pedig szerinte a futam kifejezetten izgalmas volt.
"A probléma az ilyen Verstappen-mesterművekkel az, hogy most majd jönnek azok, akik unalmasnak bélyegzik a versenyt" – fogalmazott Windsor a YouTube-csatornáján, majd határozottan kijelentette, hogy ezzel egyáltalán nem ért egyet.
A Red Bull és Verstappen versenystratégiája, valamint a változó szélviszonyok kezelése szerinte kimondottan lebilincselő volt. A vasárnapi 180 fokos szélforgás ugyanis teljesen megváltoztatta a versenyzők érzéseit a kanyarokban, különösen az első szektor kanyargós részén, ahol hirtelen ellenszéllel kellett megküzdeniük.
A Ferrari stratégiájával kapcsolatban Windsor külön kitért Charles Leclerc lágy gumis rajtjára, aki egyedüliként választotta ezt az összetételt a top 15-ben. "Tudom, hogy Szingapúrban sokkal kritikusabb voltam Verstappennel szemben a lágy gumis kezdés miatt, és ezt most is vállalom" – jegyezte meg mosolyogva a 73 éves szakértő, aki akkor őrültségnek nevezte a Red Bull döntését.
"Itt teljesen más volt a helyzet, hiszen a lágy és a közepes keverék teljesítménye sokkal közelebb állt egymáshoz, a kemény gumik pedig szóba sem jöttek. Nem volt egyértelmű, melyik a jobb választás" – magyarázta.
A rajt kapcsán Windsor kiemelte Verstappen tökéletes manőverét az első kanyarban, ugyanis az austini pálya arról híres, hogy a pole pozíció nem jelent különösebb előnyt, az elmúlt hat évben egyedül a holland tudta megtartani vezető helyét. A szakértő azt is méltányolta, hogy ezúttal nem történt ütközés az első kanyarban.
"Úgy tűnt, a sprintfutam tanulságai után mindenki óvatosabb volt, különösen a McLaren versenyzői" – utalt Oscar Piastri és Lando Norris helyzetére, akik nem engedhettek meg maguknak újabb nullázást.
Verstappen a verseny után elárulta, szándékosan blokkolta Norrist az első kanyarban, ezzel szabad utat adva Leclerc-nek a második helyhez. Ezzel nemcsak egy bajnoki riválisát hozta nehéz helyzetbe, de ideális ütközőzónát is teremtett legnagyobb kihívójával szemben.
"Leclerc néhány körön át szorosan követte Maxot, amíg a holland fel nem melegítette a gumikat és magabiztossá nem vált" – idézte fel Windsor.
"Ettől kezdve már csak saját magát verhette volna meg, hiszen Leclerc előnyt jelentett számára Norrisszal szemben, a lágy gumik pedig fokozatosan épültek le. Mire Norris átvette a második helyet, Verstappennek már kényelmes előnye volt."
