Az ausztrál pilóta megfontolt döntése megakadályozta a komolyabb következményekkel járó ütközést az imolai nagydíj rajtját követően.

A 2025-ös Emilia Romagna Nagydíj rajtját követő manőver, amellyel Max Verstappen megszerezte a vezetést, továbbra is a szakmai elemzések középpontjában áll. Alexander Wurz, aki húsz évvel ezelőtt McLaren-Mercedes volánja mögött harmadik helyen végzett Imolában, rendkívül elismerően nyilatkozott a holland versenyző teljesítményéről.

Az ORF szakkommentátoraként tevékenykedő Wurz, aki egyben a versenyzői szakszervezet (GPDA) elnöki tisztségét is betölti, a Formel1.de kamerája előtt részletesen elemezte a történteket. "Ez volt az egyik legkiemelkedőbb előzési manőver, amit valaha láttam a pályán" – mondta a szakember, aki korábban a McLaren tesztpilótájaként is dolgozott.

A rajtot követő eseményeket a korábbi versenyző szemszögéből vizsgálva Wurz rámutatott a kulcsfontosságú momentumokra. "Verstappen nem kapta el tökéletesen a rajtot, miközben mögötte George Russell rendkívül jól indult, folyamatos nyomást gyakorolva Piastrira. Az ausztrál versenyző igyekezett védeni a pozícióját Russell ellen a belső íven" – elemezte a szakember.

A tapasztalt pilóta szerint Piastri elsősorban a bal oldali visszapillantó tükrében figyelte a mögötte zajló eseményeket, és bár látta Verstappent, valószínűleg túl messzinek ítélte a holland pozícióját. Wurz hangsúlyozta, hogy Verstappen kivételes képességről tett tanúbizonyságot azzal, ahogyan felismerte és kihasználta ellenfele pillanatnyi bizonytalanságát.

A futam után Piastri elismerte, hogy nagyjából tíz méterrel korábban kezdett fékezni a szükségesnél, ami alátámasztotta Wurz elemzését a biztonsági tartalékról. Ez a döntés egyébként Russell nemtetszését is kiváltotta, aki emiatt kénytelen volt visszavenni a tempóból, és ezt követően a csapatrádión keresztül hangot is adott frusztrációjának.

A verseny végül nem Piastri elképzelései szerint alakult. Míg Verstappen magabiztosan győzött, a rajtelsőségből induló ausztrál az utolsó biztonsági autós szakasz során a pályapozíció megtartása mellett döntött friss gumik helyett. Ennek következtében a befutónál csapattársa, Lando Norris megelőzte őt ugyanott, ahol korábban Verstappen, a Tamburello sikánban.

Wurz szerint Piastri intelligens versenyzőként viselkedett, amikor a rajtnál nem próbálta meg agresszívan blokkolni Verstappent, noha a szabályok értelmében megtehette volna. "A világbajnoki pontok szempontjából ez volt a helyes döntés" – vélekedett a szakértő, aki külön kiemelte az ausztrál megfontoltságát egy ilyen kritikus helyzetben.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL