Max Verstappen úgy véli, hogy Liam Lawson két futam utáni lefokozása 2025 elején nemcsak elhibázott döntés volt, hanem egy tehetséges versenyző esélyének elpazarlását is jelentette. A holland világbajnok szerint a helyzetet tovább bonyolította Júki Cunoda későbbi előléptetése, ami csak még jobban rávilágított a Red Bull második ülésének instabilitására.
A 2025-ös szezonban Verstappen már három különböző csapattársat látott jönni-menni, 2026-ra pedig már a negyedik versenyzővel készülhet. Miután Sergio Pérez szerződését nem hosszabbították meg, Lawson kapta meg a lehetőséget, ám a történet gyorsan véget ért: a fiatal új-zélandi mindössze két nagydíjon indulhatott a Red Bull színeiben, pontot sem szerzett, és máris visszaküldték a Racing Bullshoz.
Ez a sanghaji hétvégét követően meghozott döntés már akkor sem nyerte el Verstappen tetszését.
„Két verseny alapján megítélni valakit, az szerintem túl kevés” – mondta a holland pilóta a Viaplay hosszabb interjújában. „Mert ezzel valójában elpazarolsz egy lehetőséget egy fiatal pilóta számára, hogy egy topcsapatban bizonyítson. El kell ismerni, Liam jól reagált, amikor visszatért a Racing Bullshoz. Akár úgy is dönthetett volna, hogy elege van, és nem érdekli az egész. De két futam alapján dönteni, az túl korai. Végül Júki került a helyére, ami jól mutatja, mennyire bonyolult volt ez az egész helyzet” – mondta.
Sergio Pérez még úgy is hosszabb ideig tudott versenyképes lenni, hogy 2024 végére látványosan visszaesett. Bár öt nagydíjat is nyert abban az évben, a szezon második fele egyértelmű hanyatlást hozott számára. Verstappen szerint azonban az igazán figyelemre méltó nem is ez, hanem az, hogy utódai mennyire nehezen tudtak boldogulni a második Red Bullban.
Arra a kérdésre, hogy az új csapattársak próbálták-e átvenni az ő beállításait, így válaszolt: „Igyekeznek, de minden pilóta a saját stílusát hozza. Júki talán még mindig kicsit alulkormányzott autóval szeret menni. De végső soron minden ugyanabba az irányba halad” – magyarázta, miközben arra is kitért, hogy sok múlik a részleteken.
„Az is számít, hogyan építesz fel egy hétvégét, és milyen a kapcsolatod a mérnököddel. Minden apróságokon múlik. Abu-Dzabiban például az első szabadedzéstől a harmadikig nem voltam elégedett, de végül néhány apró változtatással találtunk két tizedmásodpercet. Az a két tized viszont óriási különbséget jelent.”
Erős álláspont a csapatsorrendről
Verstappen az elmúlt években négyszer is megnyerte a világbajnoki címet, 2025-ben pedig mindössze két ponttal csúszott le az ötödikről. A Red Bullon belüli helyzete azonban sosem volt kérdéses. A holland szerint a stabilitás kulcsa részben a világos szerepek kijelölése.
„Ha én lennék a csapatfőnök, egyértelműen kijelölném, ki az első és ki a második számú versenyző. Persze a második pilótának így is elég pontot kellene gyűjtenie a konstruktőri címhez” – nyilatkozta, miközben utalt arra is, hogy a Red Bull ezzel a filozófiával érte el eddigi sikereit.
Arra is kitért, hogy 2026-ban várhatóan teljesen más lesz a helyzet, amikor új csapattársat kap a francia Isack Hadjar személyében, ugyanis az új szabályrendszer miatt az erőviszonyok is megváltozhatnak.
„Ilyen szempontból jó időzítés Isack számára, hogy most kerül fel a Red Bullhoz” – vélekedett, utalva arra, hogy a szabályváltozások egyfajta újrakezdést jelentenek majd mindenki számára.
