Hegedűs László|2025. 12. 19. 05:42
Verstappen szerint elhamarkodott volt Lawson menesztése, és ez jól mutatja a Red Bull második ülésének nehézségeit is.

Max Verstappen úgy véli, hogy Liam Lawson két futam utáni lefokozása 2025 elején nemcsak elhibázott döntés volt, hanem egy tehetséges versenyző esélyének elpazarlását is jelentette. A holland világbajnok szerint a helyzetet tovább bonyolította Júki Cunoda későbbi előléptetése, ami csak még jobban rávilágított a Red Bull második ülésének instabilitására.

A 2025-ös szezonban Verstappen már három különböző csapattársat látott jönni-menni, 2026-ra pedig már a negyedik versenyzővel készülhet. Miután Sergio Pérez szerződését nem hosszabbították meg, Lawson kapta meg a lehetőséget, ám a történet gyorsan véget ért: a fiatal új-zélandi mindössze két nagydíjon indulhatott a Red Bull színeiben, pontot sem szerzett, és máris visszaküldték a Racing Bullshoz.

Ez a sanghaji hétvégét követően meghozott döntés már akkor sem nyerte el Verstappen tetszését.

„Két verseny alapján megítélni valakit, az szerintem túl kevés” – mondta a holland pilóta a Viaplay hosszabb interjújában. „Mert ezzel valójában elpazarolsz egy lehetőséget egy fiatal pilóta számára, hogy egy topcsapatban bizonyítson. El kell ismerni, Liam jól reagált, amikor visszatért a Racing Bullshoz. Akár úgy is dönthetett volna, hogy elege van, és nem érdekli az egész. De két futam alapján dönteni, az túl korai. Végül Júki került a helyére, ami jól mutatja, mennyire bonyolult volt ez az egész helyzet” – mondta.

Sergio Pérez még úgy is hosszabb ideig tudott versenyképes lenni, hogy 2024 végére látványosan visszaesett. Bár öt nagydíjat is nyert abban az évben, a szezon második fele egyértelmű hanyatlást hozott számára. Verstappen szerint azonban az igazán figyelemre méltó nem is ez, hanem az, hogy utódai mennyire nehezen tudtak boldogulni a második Red Bullban.

Arra a kérdésre, hogy az új csapattársak próbálták-e átvenni az ő beállításait, így válaszolt: „Igyekeznek, de minden pilóta a saját stílusát hozza. Júki talán még mindig kicsit alulkormányzott autóval szeret menni. De végső soron minden ugyanabba az irányba halad” – magyarázta, miközben arra is kitért, hogy sok múlik a részleteken.

„Az is számít, hogyan építesz fel egy hétvégét, és milyen a kapcsolatod a mérnököddel. Minden apróságokon múlik. Abu-Dzabiban például az első szabadedzéstől a harmadikig nem voltam elégedett, de végül néhány apró változtatással találtunk két tizedmásodpercet. Az a két tized viszont óriási különbséget jelent.”

Erős álláspont a csapatsorrendről

Verstappen az elmúlt években négyszer is megnyerte a világbajnoki címet, 2025-ben pedig mindössze két ponttal csúszott le az ötödikről. A Red Bullon belüli helyzete azonban sosem volt kérdéses. A holland szerint a stabilitás kulcsa részben a világos szerepek kijelölése.

„Ha én lennék a csapatfőnök, egyértelműen kijelölném, ki az első és ki a második számú versenyző. Persze a második pilótának így is elég pontot kellene gyűjtenie a konstruktőri címhez” – nyilatkozta, miközben utalt arra is, hogy a Red Bull ezzel a filozófiával érte el eddigi sikereit.

Arra is kitért, hogy 2026-ban várhatóan teljesen más lesz a helyzet, amikor új csapattársat kap a francia Isack Hadjar személyében, ugyanis az új szabályrendszer miatt az erőviszonyok is megváltozhatnak.

„Ilyen szempontból jó időzítés Isack számára, hogy most kerül fel a Red Bullhoz” – vélekedett, utalva arra, hogy a szabályváltozások egyfajta újrakezdést jelentenek majd mindenki számára.

Élő közvetítés