A holland versenyző, aki 17 évesen minden idők legfiatalabb Forma-1-es pilótájaként mutatkozott be a Toro Rossónál 2015-ben, saját tapasztalatai alapján fogalmazta meg ajánlásait. "Szerintem a legfontosabb az alvás. Edzhetsz jól, de ha nem regenerálódsz megfelelően, az nem fog segíteni" - mondta Verstappen. "Nagyon fontos jól aludni, és sokan talán nem is tudják, mennyire fontos ez. Én is fejlődtem ebben 18 éves korom óta."
A tanács különösen időszerű, hiszen a 2025-ös versenynaptár rendkívüli kihívásokat tartogat az újoncok számára. A szezon vége felé például a Las Vegas-i és katari futamok között 11 órás időeltolódással kell megküzdeniük a pilótáknak, ami jelentős terhelést jelent a szervezet számára.
Újoncok előtt álló kihívások
Verstappennek hat szezonra volt szüksége az első világbajnoki címének megszerzéséhez, miközben folyamatosan fejlesztette képességeit, mielőtt felvette a versenyt Lewis Hamiltonnal. A mostani újoncgenerációnak hasonló utat kell bejárnia, de a mai Forma-1 még összetettebb kihívásokat tartogat.
A versenynaptár sűrűsége különösen megterhelő, hiszen előfordulnak olyan időszakok, amikor három futamot rendeznek egymást követő hétvégéken. Ez nem csak fizikailag, de mentálisan is rendkívül megterhelő lehet az újoncok számára, akiknek emellett a média nyomásával és a csapaton belüli elvárásokkal is meg kell küzdeniük.
Racing Bulls újonc különleges helyzete
Isack Hadjar esete különösen érdekes az újoncok között. A Racing Bulls színeiben debütáló francia pilóta mindössze kétszer vezette a csapat autóját szabadedzéseken az elmúlt 12 hónapban, illetve az abu-dzabi szezon utáni teszten kapott némi lehetőséget.
A Racing Bulls csapatánál különösen nagy nyomás nehezedik az újoncokra, hiszen a Red Bull tehetségprogramjának részeként folyamatos értékelés alatt állnak. A csapat történetében számos példa volt már arra, hogy egy újonc pilóta idő előtt távozni kényszerült, ha nem teljesítette az elvárásokat.