A szombati kaotikus időmérő edzés után izgatottan várhattuk a vasárnap viadalt, amelyet Max Verstappen kezdhetett meg az első helyről. Bár a verseny végül talán kevésbé volt körömrágós, de a drámai történések így sem maradtak el.

Rekordot hozott a kvalifikáció Azerbajdzsánban, hiszen hat piros zászlós megszakítást láthattunk. Több élmenő is botlott a kétórásra nyúlt esemény során, hiszen a Ferrarik és a McLarenek is hátrébb kerültek a szokásosnál. Az élmezőnyben eközben csak Verstappen neve volt megszokott, hiszen mögötte Carlos Sainz és Liam Lawson végzett.

Mindezek és a tegnapi káosz fényében nagyon komoly izgalmakra volt kilátás a mai versenyen, már csak azért is, mert az időjárás továbbra is rendkívül szeles volt. Verstappen és a Red Bull pedig úgy döntött, hogy a keményen vág neki a futamnak, míg a mögötte jövők nagy része a közepesre szavazott, ami extra fűszert adott a rajtnak.

Az 51 körös verseny startjánál Verstappen remekül jött el és simán megtartotta a vezető helyét, ahogyan Sainz és Lawson is maradt a második és harmadik helyen. A rajt és az első kör legnagyobb vesztese viszont Oscar Piastri volt, aki a kilencedik helyről indulva kiugrott a lámpák kialvásakor, majd bekapcsolt a lefulladásgátlója, aminek köszönhetően visszaesett az utolsó pozícióba.

Bár az első néhány kanyarban aztán visszanyert néhány helyet, az 5-ösnél teljesen elmérte a féktávot és a gumifalba csúszott, amivel rögtön véget is ért számára a viadal. Mondanunk sem kell, hogy ez mekkora veszteség a mclarenes bajnoki éllovas számára, hiszen Lando Norris közben a nyolcadik helyen haladt, és komoly esélyt kapott arra, hogy jelentősen csökkentse a ponthátrányát.

A baleset miatt persze rögtön jött is a biztonsági autó, amelyet kihasználva néhányan kijöttek a bokszba, hogy kereket cseréljenek. A verseny aztán az ötödik körben indulhatott újra Verstappen vezetésével, akit tehát Sainz és Lawson követett, majd jött a két Mercedes Kimi Antonelli és George Russell sorrendben.

A négyszeres bajnok okosan csinálta az újraindítást, így maradt az élen, kicsivel hátrébb azonban történtek pozíciócserék. Juki Cunoda például megelőzte Russellt, ahogyan Charles Leclerc is elment Norris mellett. Fernando Alonso mindeközben kapott egy öt másodperces időbüntetést, mivel az előtte induló Piastrira reagálva reflexből ő is kiugrott rajtnál.

A következő körökben Verstappen stabilizálta az előnyét, de még nem tudott jelentősen elhúzni Sainztól, aki szépen tartotta a második helyet. Az élmezőnyben Isack Hadjar veszített több pozíciót is, miután Leclerc, Norris és Lewis Hamilton is elment mellette néhány kör leforgása alatt, így a francia ekkor már csak a tizedik helyen haladt.

A folytatásban némileg stabilizálódott a pontszerző helyeken haladó pilóták helyzete, bár Antonelli egyre közelebb egerészte magát a harmadik helyezett Lawsonhoz, Russell pedig mindkettejüket elkezdte becserkészni. Mögöttük egy kisebb szünet után Cunoda érkezett Leclerc-rel, Norrisszal és Hamiltonnal a nyomában, de komolyan még senki sem tudta támadni az előtte lévő autót.

A 20. körhöz érve Verstappen előnye már bő öt másodperc volt Sainzcal szemben, aki azonban senkitől sem zavartatva haladt a második helyen. Kicsivel mögöttük Antonelli és Leclerc is megejtette a kerékcseréjét, míg Alex Albon kapott egy tíz másodperces időbüntetést, amiért megforgatta Franco Colapintót.

Lawsont két körrel később hívta a csapata bokszkiállásra, aminek köszönhetően némi időt bukott a korábban cserélő Antonellivel szemben. Ennek pedig az lett a vége, hogy az olasz nagyon ráesett az új-zélandi pilótára, majd a célegyenesben a DRS segítségével simán elment mellette, így Antonelli tulajdonképpen átvette a harmadik helyet.

A verseny féltávját elhagyva az első hét helyezett még nem volt kint kerékcserén, aminek azért is lehetett jelentősége, mert volt némi esély arra, hogy megérkezzen az eső. Mindez azonban Verstappent aligha zavarta, hiszen a holland már majdnem tíz másodperccel vezetett Sainz előtt, akire azonban folyamatosan közeledett Russell.

Hogy az elévágást megakadályozzák, a Williams végül kihívta Sainzot, és ezzel ideiglenesen biztosították maguknak a pályapozíciót, de a két Mercedes egyértelmű veszélyt jelentett rá a futam hátralévő részében. A keményeken rajtoló Russell tempója eközben továbbra is nagyszerű volt, a brit pedig jó úton haladt afelé, hogy elvegye a második helyet Sainztól, miután ő is megejti az egyetlen kerékcseréjét.

És ha már kerékcserék, szépen lassan azért mindenkinek meg kellett látogatnia a bokszot. Az első négyesből a negyedik helyen álló Norris volt az első, de a McLaren egy picit elszúrta a kiállását, így a brit csak az egymással csatázó Lawson-Leclerc páros mögé térhetett vissza. Ez természetesen nem jött neki jól, hiszen nem ez volt a terv, de a sokkal frissebb abroncsain Norrisnak jó esélye volt arra, hogy mindkettejüket megelőzze.

Egy körrel később érkezett Cunoda is, aki bekerült ebbe a bolyba, hiszen Lawson el tudott mellette menni, Leclerc és Norris azonban nem. Russell a maga kiállása után vissza tudott jönni Sainz elé, ami azt jelentette, hogy kiautózta magának a második helyhez szükséges különbséget. És végül, de nem utolsósorban Verstappen is kiállt friss Pirellikért, és nagyjából 12 másodperces előny birtokában állt vissza az első helyre.

Mindez tehát azt jelentette, hogy mindenki megejtette már a maga kiállását, és innentől nyílt sisakos küzdelem mehetett a pozíciókért. A gumikülönbségek miatt ugyanakkor nem egyenlő esélyekkel indultak a pilóták. Az egyik legnehezebb helyzetben Lawson volt, akit Cunoda és Norris is komolyan üldözött, míg kicsivel hátrébb Leclerc elengedte a jóval frissebb gumikon érkező Hamiltont, hogy a hétszeres bajnoknak még legyen esélye befogni az előtte lévőket.

A 46. körre Lawsonnak sikerült összegyűjtenie maga mögé a vonatot, hiszen Cunoda, Norris és már Hamilton is DRS-távolságban haladt az előtte lévőhöz képest, de egyelőre még senki sem tudott igazi támadást indítani. Az élen mindeközben Verstappen simán haladt az újabb futamgyőzelme felé, Russell volt a második, Sainz pedig szépen tartotta a dobogós helyét Antonellivel szemben.

Az utolsó pontszerző helyeken eközben Leclerc és Hadjar haladt még, de nekik már nem volt reális sanszuk arra, hogy előrébb tudjanak kapaszkodni. A verseny legvégén így már tényleg csak az volt a kérdés, hogy a korábban említett vonatban történik-e esetleg helycsere. Lawson azonban zseniálisan védekezett, egyetlen hibát sem vétett, ami azt jelentette, hogy megtartotta az ötödik helyét Cunodával szemben.

Az élen pedig Verstappen nagyon simán teljesítette ezt a versenyt, így Monza után zsinórban másodszor aratott futamgyőzelmet, és Piastri kiesésével még a bajnokságban is 25 ponttal közeledett, bár a lemaradása még így is hatalmas. Russell behozta a második helyre a Mercedest, míg Sainz és a Williams számára hatalmas eredmény a harmadik hely.

Antonelli lett a negyedik, majd jött Lawson, Cunoda, Norris, Hamilton, Leclerc és Hadjar. Ez volt tehát az Azeri Nagydíj, amely az élen ugyan nem hozott komoly izgalmakat, de Piastri nullázásával Norris és Verstappen is közelebb került hozzá. A brit versenyző ettől függetlenül bánhatja a tegnapi időmérős hibákat és a mai futamot, hiszen a hetedik hellyel nem tudott akkorát zárkózni, mint lehetett volna.

Az ugyanakkor egyértelmű, hogy az egyéni pontverseny szorosabbá vált, így mindenképpen izgalmas folytatásra van kilátás Szingapúrban és az idény hátralévő hétvégéin.