Max Verstappen ezúttal nem a versenypályán, hanem egy elegáns magánrepülőgépen keltett feltűnést. A Honda Global új videójában a négyszeres Forma–1-es világbajnok közelebbről is megismerkedhetett a vadonatúj HondaJet Elite II típussal Olaszországban, ami után a Red Bull versenyzője nem rejtette véka alá lelkesedését.
Robin Balen pilótával közösen Verstappen alaposan szemügyre vette a különleges kialakítású üzleti repülőgépet, amelynek egyik legfőbb jellegzetessége, hogy hajtóművei a szárnyak felett helyezkednek el. Ez a megoldás nemcsak nagyobb helyet biztosít az utastérben, de a rezgéseket is jelentősen csökkenti.
"Felszálláskor nagyjából egy F1-es motor teljesítményét produkálják ezek a hajtóművek" – mondta Balen, mire a holland versenyző elismerően bólintott: "Tetszik ez a megoldás, tényleg különleges."
A holland versenyző a pilótafülkében is elismerően nyilatkozott: "Kevesebb gomb... ez igazán előremutató. Nagyon menő" – fogalmazott Verstappen, majd hozzátette: "Ehhez könnyen hozzá tudnék szokni."
A világbajnok egyébként nem ismeretlen a luxusrepülők világában. Nemrégiben vásárolt egy új Dassault Falcon 8X típusú magánrepülőgépet PH-UTL lajstromjellel, amelynek értéke a médiaértesülések szerint körülbelül 58 millió euró. Korábbi repülőjét, egy Dassault Falcon 900EX-et – amelyet 2020-ban Richard Branson Virgin-milliárdostól vett – márciusban bocsátotta eladásra.
Verstappen új repülőgépe olyan népszerűségnek örvend, hogy már saját Instagram-fiókja is van, amelyet egy rajongó üzemeltet, aki a Flightradar24 platform segítségével követi nyomon és dokumentálja a gép mozgását.
A HondaJet Elite II ugyanakkor jelentősen kisebb Verstappen jelenlegi repülőgépénél. Mintegy 2800 kilométeres hatótávolságával és körülbelül 780 km/órás utazósebességével teljesen más kategóriát képvisel, mint a Falcon 8X, amely több mint 18 ezer kilométert képes megtenni.
Hogy Verstappen a jövőben valóban érdeklődik-e majd a Honda repülők iránt, egyelőre kérdéses. Az viszont biztos, hogy a világbajnok és a Honda kapcsolata hamarosan új fejezethez érkezik, hiszen a szezon végén a japán gyártó kilép a Red Bull projektből, és 2026-tól az Aston Martin motorbeszállítójaként folytatja, míg a Red Bull a Forddal együttműködve saját erőforrásokat fog használni.