Leclerc a tizedik rajtkockából indult, miután az időmérőn összetörte autóját, majd eleinte Lando Norrisszal és Liam Lawsonnal harcolt. A monacói versenyző azonban képtelen volt megelőzni Lawsont a bokszkiállások után, miközben csapattársát, Lewis Hamiltont elengedte, hogy a friss közepes gumikkal megpróbáljon előrébb jutni.
A hétszeres világbajnok Hamilton végül nem tudott előzni, majd rosszul mérte fel a helyzetet, amikor vissza akarta adni a nyolcadik pozíciót Leclerc-nek - végül pár tizeddel előtte ért célba. A nyolcadik-kilencedik helyezés, valamint a Mercedes második és negyedik helyezése miatt a Scuderia lecsúszott a második helyről a konstruktőri pontversenyben.
„Nem lehetünk megelégedve a nyolcadik és kilencedik hellyel - Norris mögött kezdtünk és mögötte is fejeztük be, ez ennek a pályának a realitása" - fejtette ki Vasseur a RacingNews365 szerint.
A csapatfőnök részletesen kitért Leclerc motorproblémájára: „Probléma volt Charles motorjával, amit most kivizsgálunk, és bár marginális volt, elég volt ahhoz, hogy megakadályozza az egyenesben való előzést, ez magyarázza, miért ragadtunk be Lawson mögé."
Vasseur később, a sajtó előtt is beszélt a gondról: „Charles motorgondja nem volt hatalmas, de elég volt ahhoz, hogy egy hetet valaki mögött töltsünk anélkül, hogy előzni tudtunk volna" - majd hozzátette: „A motor miatt két tizedet veszítesz, plusz a távolság az előtted lévő autótól, Charles számára ez nagyon sokat jelentett."
A fő csalódás az időmérő miatt van, ahol megvolt a tempó a sokkal jobb eredményhez, de ott ment el teljesen a hétvégéjük. A csapatfőnök hangsúlyozta:
„Biztató, hogy megvolt a tempó, de frusztráló, hogy nem használtuk ki, mert a munkának két része van - az egyik a tiszta teljesítmény, a másik a végrehajtás. Tudom, hogy Charles vállalja a felelősséget az időmérőért, de a végrehajtáson kell dolgoznunk, hogy erősebbek legyünk" - zárta gondolatait Vasseur.