A brackley-i alakulat a jelenlegi formájában két komoly szabályváltozást élt meg. A 2014-es újraindítást remekül ugrották meg, hiszen ők váltak az F1 domináns erőjévé, és egymást követő nyolc szezonban tudtak konstruktőri bajnokságot nyerni. A 2022-es megújuláskor viszont mellényúltak, és ezt a csorbát a következő években sem tudták kiköszörülni.
Most pedig jön a harmadik nagy korszakváltás, hiszen 2026-ban nagymértékben átalakul a Forma–1. A kérdés tehát az, hogy a Wolff vezette Mercedes most melyik énjét húzza elő a kalapból. Sokak szerint jó esély van rá, hogy a csillagosok 2014-hez hasonlóan ismét repülőrajtot vesznek, köszönhetően annak, hogy ők állnak a legjobban az új erőforrással.
Mindez azonban csak pletyka, és igazából senki sem tudja, melyik gyártó hogyan is áll pontosan, ezért az esélylatolgatással még megéri várni egy kicsit. Wolff pedig a szezont követően elmondta, hogy nincs is értelme a mostani felkészülést a 2014-eshez hasonlítani.
„2014 előtt igazából már a tél folyamán egészen jó érzéseim voltak, mert mi voltunk az elsők, akik először futtatták a tesztpadon a teljes erőforrást. A motor megbízhatóbbnak is tűnt, mint másoknál. Aztán jött a teszt, és az első napon igazából senki sem futott normál köröket, csak mi. A második napon ugyanez volt. Azt kell tehát mondjam, hogy ez most nem összehasonlítható. A mezőny sokkal versenyképesebb, mint évekkel ezelőtt.”
Bár Wolff elismerte, hogy a 2013-as évad végén valamivel jobb hangulatban voltak, mint most, de ettől még úgy érzi, hogy megfelelően halad a 2026-os felkészülésük. „Rendkívül nehéz megjósolni, mert kitűztünk magunknak bizonyos célokat, és jelenleg jó úton vagyunk afelé, hogy elérjük ezeket. Azt viszont, hogy ezek a célok elég ambiciózusak-e, és hogy a prioritásokat tekintve a megfelelő helyen fektettük-e le őket, azt csak a jövő fogja megmondani.”
Ez a jövő pedig nagyon gyorsan közeledik, hiszen már alig egy hónap van csak hátra az első tesztig, amelyet Barcelonában fognak megrendezni. A Mercedes egyelőre még nem jelentette be, mikor mutatja be a 2026-os autóját.
„Nincs már olyan messze, csupán nyolc hét vagy ilyesmi” – mondta még a 2025-ös szezonzáró után az osztrák szakember. „Ezt igazából elég borzalmas kimondani. A mai volt az első nap, amikor reggel azt gondoltam, hogy nem akarok kimenni a versenypályára.” Wolff ugyanakkor kihangsúlyozta, hogy a Mercedes „minden tőle telhetőt megtesz azért, hogy egy olyan autóval és erőforrással álljon elő, amely kellően versenyképes”.
-crop-1200x800_640x427.jpg)