Toto Wolff, a Mercedes első embere szerint itt az ideje, hogy a Forma–1 ismét fontolóra vegye a Dél-koreai Nagydíj visszatérését a versenynaptárba, hiszen az ázsiai ország továbbra is kiaknázatlan lehetőségeket rejt a sportág számára.
Az F1 2010 és 2013 között rendezett futamokat a jeongami versenypályán, ám a szervezők 2014-re felmondták a szerződést, miután elégedetlenek voltak az FOM feltételeivel. A 2012-es verseny állítólag 26 millió dolláros veszteséget termelt számukra.
Azóta a Maláj Nagydíj is lekerült a versenynaptárból, így jelenleg mindössze három futamot rendeznek az ázsiai régióban, annak ellenére, hogy az F1 népszerűsége az elmúlt években jelentősen megnövekedett. A tervezett vietnami verseny a Covid miatt 2020-ban elmaradt, majd a főszervező korrupciós vádak miatti letartóztatása végleg keresztülhúzta a számításokat.
A Mercedes a közeljövőben bemutatót tart Dél-Koreában Valtteri Bottas-szal, ami kapcsán Wolff kifejtette álláspontját a Reutersnek: "Az elmúlt években jelentősen megerősödött a Forma–1, különösen a fiatalabb célcsoportokban. Jelenleg a 15-24 év közötti nők körében tapasztaljuk a legnagyobb növekedést, akik rendkívül aktívak a közösségi médiában. Dél-Korea pedig kifejezetten erős ezen a területen, így nagyszerű lenne megmutatni nekik, mennyit fejlődött a sportág az elmúlt évtizedben."
Az F1 jelenleg három ázsiai helyszínen – Kínában, Japánban és Szingapúrban – versenyez, míg hat futamot rendeznek az amerikai kontinensen és négyet a Közel-Keleten. A 24 futamosra bővült naptárban már látható a törekvés a versenyek regionális csoportosítására: a Japán Nagydíjat előrébb hozták a megszokott őszi időpontról, míg a Kanadai Nagydíjat a Miami mellé időzítették.
Felmerült az is, hogy egyes versenyek rotációs rendszerben kerülnének megrendezésre – a Belga Nagydíj például 2027-től kétévente kapna helyet a naptárban. Wolff szerint a kelet-ázsiai régióban mutatkozó űrt éppen egy dél-koreai visszatéréssel lehetne betölteni.
"Stefano Domenicali, a Forma–1 vezérigazgatója mindig is törekedett az egyensúlyra. Természetesen vannak kereskedelmi szempontok és hosszú távú tervezési kérdések is, de úgy vélem, hogy Kelet-Ázsiában még van egy kis fehér folt a térképen" – tette hozzá a Mercedes csapatfőnöke.
