A Red Bull jelenlegi partnere, a Honda kezdetben kilépett volna az F1-ből, a Porschéval való megállapodás pedig meghiúsult – ekkor döntött úgy Christian Horner, a Red Bull korábbi vezérigazgatója, hogy a csapat egyedül gyárt motorokat Milton Keynes-ben. Később a Ford csatlakozott műszaki partnerként.
A Red Bull komoly összegeket fektetett be és rengeteg embert toborzott az erőforrás-részleghez, csatlakozva az Audihoz mint új motorgyártó a 2026-os korszakban. Az új szabályok megszüntetik a bonyolult és drága MGU-H egységeket, nagyobb szerepet adva az MGU-K rendszer elektromos energiájának.
Wolff a Holland Nagydíjon nyilatkozott többek között a Motorsport.com-nak, és azt mondta: „az esélyek ellenük szólnak", ugyanakkor nem akarja lebecsülni a Red Bull Powertrains elkötelezettségét.
„Az első válaszom az lenne, hogy ez a Mount Everest megmászása, mert a mi motoros részlegeink évtizedek alatt épültek fel" – mondta Wolff.
„Ugyanakkor soha nem szabad leírni senkit ebben a sportban, akinek megvannak az eszközei ahhoz, hogy nulláról építsen fel valamit új ötletekkel, talán az innováció terén más gondolkodásmóddal, és olyan termékkel rukkoljon elő, ami meglepetést okozhat."
Valójában kevesen számítanak arra, hogy a Red Bull saját motorjai az első évben felveszik a versenyt a Mercedes és Ferrari motorjaival. A motorteljesítmények közti óriási különbségek elkerülése érdekében – mint amilyenek 2014 és 2017 között voltak, amikor a Mercedes kezdetben elhúzott a mezőnytől, a Honda pedig évekig küszködött – az FIA biztonsági hálót vezet be.
„Az esélyek ellenük szólnak, de lehet, hogy valamilyen okból beválik a dolog" – tette hozzá Wolff. „És még ha nem is, a jelenlegi motorszabályok szerint ha három százalékkal lemaradsz a legjobb erőforrásnál képest, több időt kapsz a tesztpadon. Ki tudod magad rántani ebből, de ez nyilvánvalóan nem egy-két futam alatt történik meg, és nem egy szezon alatt sem. Idő kell, hogy rendbe jöjjön."
„De minden kétséget kizáróan hatalmas kihívás, amit magukra vállaltak a saját motorral. De emlékezzünk rá, amikor átvették a csapatot, mindenki azon röhögött, hogy egy energiaitalos cég próbálja felvenni a versenyt a Ferrarival, a Mercedesszel és a McLarennel a Forma-1-ben. És a végén ők nyertek, szóval talán öt év múlva másképp beszélünk erről."
„A motorok mai összetettsége miatt ez nehezebb feladat. De ha négy-öt év múlva a motorszabályok a V8 felé mozdulnak el egyszerűbb elektromos hozzájárulással, akkor talán könnyebb lesz."
A 2026-os erőforrás-szabályok biztonsági hálója az ADUO nevet viseli – ez az Additional Development and Upgrade Opportunities rövidítése. Ez azt jelenti, hogy rendszeresen összehasonlítják az összes gyártó motoros teljesítményét.
Akik lemaradnak, extra költségvetési keretet kapnak a motorokra, extra órákat a tesztpadon, emelett lehetőséget kapnak az erőforrásuk homológációjának módosítására.
Szólj hozzá a cikkhez a lenti hozzászólás-fülnél!