A Cupra már megtette az első lépéseket az elektromos versenyzés felé az e-Racer modellel, amely Mattias Ekström pilótával megnyerte az első ETCR bajnoki címet. „Nehéz végleges választ adni, de valószínű, hogy ez az utolsó. Az elektromos motorokra való átállásban vagyunk, a márka is átáll az utcai autókkal" - mondta Xavi Serra technikai igazgató a TouringCarTimes-nak.
A SEAT még 2014-ben a SEAT León Racerrel teremtette meg a TCR koncepció alapjait, mielőtt a Cupra önálló márkává vált. A kezdeti sikerek után aztán a 2020-as szezonra elindult a Leon Competición. A gyártó hasonló utat követett az ETCR-ben az e-Racerrel, amely 2018-ban lépett először pályára, és már a debütáló szezonjában győzelmet aratott.
A spanyol gyártó fokozatosan csökkentette erőfeszítéseit a WTCR-ben, és megerősítette, hogy 2022-ben már csak ügyfélcsapatoknak nyújtanak támogatást, a 2021-es partner Zengő Motorsport pedig a Cupra hivatalos támogatása nélkül maradt.
„Ez nem szakítás a csapattal, hanem inkább a Cupra tevékenységének leépítése, hiszen már egy ideje hivatalosan nem vagyunk jelen a WTCR-ben. Nem hagyjuk magára ügyfeleinket a belsőégésű bajnokságokban, és ezt a nemzeti sorozatokban bizonyítjuk is, nagyon erős támogatással, és ha vannak olyan ügyfelek, akik a mi autóinkkal akarnak versenyezni, akkor továbbra is támogatni fogjuk őket, legyen szó világ-, regionális vagy nemzeti szintről" - tette hozzá Serra.
Serra azt is tisztázta, hogy a következő WTCR-szezonban kizárólag a Zengő Motorsportnak kívánnak autókat biztosítani.
„Ha lesz ügyfélcsapat, az a Zengő lesz, és ők is csak az utolsó pillanatban hozzák meg a döntést, még ezen a héten is vannak eldöntendő kérdések, amikor már kevesebb mint két hét van hátra a szezon kezdetéig. Náluk van az összes anyag, és a döntés az ő kezükben van” – mondta.
A 2022-es WTCR és ETCR szezon május 6-8-án kezdődik a Pau de Ville utcai pályán.