Megdöbbenést keltett, amikor Max Verstappen a portugáliai Estoril pályán tűnt fel a 2 Seas Motorsport Mercedes-AMG GT3-as versenygépével, ugyanis nem pusztán egy szórakoztató tesztről volt szó – a háttérben komoly stratégia rajzolódik ki, amely akár a 2026-os Nürburgringi 24 órás versenyre is hatással lehet.
A 2 Seas Motorsport mögött álló Nick Cristofaro nem csupán a csapat vezetője, hanem Verstappen közeli barátja is. A brit-bahreini alakulat 2025-ben még Aston Martinnal versenyzett a GT World Challenge Europe hosszútávú sorozatában a Verstappen.com Racing égisze alatt, ám a jelek szerint 2026-tól már Mercedes-AMG partnercsapattá alakulnak.
Ugyanebbe a projektbe illeszkedhet Verstappen Estorilban lebonyolított tesztje is, ahol nemcsak ő, hanem a GT3-as programban szereplő más pilóták is pályára léptek: az AMG gyári versenyzője, Jules Gounon, Verstappen Nordschleife-partnere és szimulátoros segítője, Chris Lulham, valamint a korábban szintén gyári pilótaként tevékenykedő Daniel Juncadella is részt vett a gyakorláson.
Mercedeshez húz a Verstappen.com Racing
Felmerül a kérdés, miért váltana a Verstappen.com Racing épp a Mercedesre, és hogyan illeszkedik mindez a holland hosszútávú céljaihoz. A kulcs Lulham preferenciája lehet, aki a HWA által fejlesztett, érettebb Mercedes-AMG GT3-at részesíti előnyben a Ferrari 296 GT3-mal szemben. Utóbbival nyert idén szeptemberben a Nordschleifén Verstappen oldalán, az Emil Frey színeiben.
A Motorsport.com információi szerint Verstappen elsődleges választása a Winward csapat lehet, amely a DTM-ben is aktívan szerepel, és 2026-ra tervezi bemutatkozását a 24 órás versenyen. Mindez azt mutatja, hogy a holland világbajnok komolyan fontolgatja a Mercedeses szereplést a legendás nürburgringi viadalon.
Sűrű menetrend akadályozhatja a részvételt
Ugyanakkor Verstappen korábban, a Szingapúri Nagydíj hétvégéjén még óvatosan fogalmazott a részvétel esélyeiről: „Ez leginkább az F1-től függ. Gyanítom, hogy a jövő évi szabályváltozások miatt eleve bonyolultabb lesz minden, sok a kérdőjel.”
Arra is utalt, hogy a szezon eleji bizonytalanságok miatt nehéz előre tervezni. „Valószínűleg kaotikusabb lesz az év eleje, mint egy szabályciklus végén. Ráadásul még nem tudjuk, melyik GT3-as autóval indulunk, és a csapat többi tagjának programja is befolyásolja, mit tudok vállalni.”
Verstappen ugyanakkor világossá tette, hogy szeretne visszatérni a Nordschleifére: „Jelenleg nem tudom, mennyi versenyen tudok jövőre részt venni, de ha adódik lehetőség, és jól érzem magam, mindenképp szeretném.”
Ütközés az F1-es naptárral?
A nürburgringi versenynaptár komoly logisztikai nehézségeket okoz. Bár a 2026-os 24 órás viadal május 14–17. között kerül megrendezésre – vagyis nem ütközik F1-es hétvégével –, az azt megelőző NLS-futamok és kvalifikációk részben fedik a száguldó cirkusz programját.
Az ADAC Nordrhein – amely a kvalifikációs hétvégékért és a 24 órás verseny szervezéséért felel – elzárkózott a dátumok módosításától, hiába próbált Verstappen köre tárgyalni az esetleges áthelyezésekről. Így reálisan a három NLS-előverseny valamelyikében reménykedhet, ezek közül azonban az első, a március 14-i NLS1 egybeesik a 2026-os Kínai Nagydíjjal.
Ugyanakkor az NLS-főnök Mike Jager nem zárta ki a dátumok módosításának lehetőségét, de hozzátette, ez inkább a túlzsúfolt versenynaptár és a csapatok kimerültsége miatt merülhet fel, nem Verstappen miatt. „Nem ideális, hogy az idény versenyeinek 50%-a már a 24 órás előtt lezajlik, de jelen körülmények között nincs sok választásunk” – mondta.
Hozzátette: „Nagyon örülnénk, ha Verstappen visszatérne hozzánk, mert földhözragadt személyisége és a körülötte lévő közeg is pozitív hatással van a sorozatra.”
