A Forma-1 2026-ban új hajtásláncokat fog bevezetni, melyekben a hibrid erőforrás két eleme 50-50 százalékos arányban adja a lóerőket. 2014-ben, amikor ez a korszak kezdődött, a Mercedes mindenki fölé nőtt - és egyes hangok szerint ez most megismétlődhet.
Erre a paddockban keringő pletykák mellett az is "bizonyíték" lehet, hogy a Mercedes vehemensen tiltakozik a hajtásláncokra vonatkozó szabályok minden további módosítása ellen, és az FIA nemrég elismerte, hogy vannak gyártók, akik nem szívesen osztanak meg adatokat új erőforrásaikról.
Zandvoortban George Russell mindenesetre nem úgy tűnt, mint akit nagyon aggasztana ez a szempontja a 2026-os idénynek: „A hajtáslánc tekintetében mindenképpen nagyon magabiztos vagyok. Úgy gondolom, hogy átlagosan az elmúlt 10 évben, vagy talán még ennél is hosszabb ideig, nem emlékszem, mikor volt, hogy ne a Mercedesnek lett volna a legjobb hajtáslánca az F1-ben" - idézi a Motorsport.com.
„De még a szabályváltozás előtt, még a V8-as korszakban is, szerintem a Mercedes motorja valószínűleg a legversenyképesebb volt a mezőnyben. Szóval, határozottan nagyon bízom a brixworthi szervezetben.”
Persze az más kérdés, hogy jelenleg az elvileg legjobb motorral sem mennek sokra, hiszen ügyfélcsapatuk, a McLaren olyan erős karosszériát épített, amivel nem tudják felvenni a versenyt.
„Persze, mi, a Mercedes F1-es csapat tagjai tisztában vagyunk azzal, hogy a McLaren is ugyanazt a motort fogja használni, az Alpine is ezt a motort fogja használni, és még a Williams is erősebbnek tűnik ebben az évben."
„Tehát csak azért, mert bízunk abban, hogy erős motorral és jó üzemanyaggal rendelkezünk a Petronasnak köszönhetően, még nem jelenti azt, hogy mi leszünk, akiket meg kell vernie a többieknek.”
