Motorsport.hu|2025. 08. 05. 14:36
A nyári szünetben javában zajlik a Forma-1 hagyományos átigazolási pletyka időszaka.

A Forma-1 nyári szünete a pályán kívüli események tekintetében korántsem nevezhető nyugodtnak, hiszen a pilóták pihenője alatt a háttérben gőzerővel zajlanak a tárgyalások a 2026-os ülésekről, ami az úgynevezett „Silly Season" időszakát jelenti a száguldó cirkuszban. A tizenegy istálló közül mindössze hat alakulat véglegesítette teljesen a versenyzői felállását a következő szezonra, miközben a többi csapatnál továbbra is számos kérdőjel áll a nevek mellett.

A McLaren különösen szerencsés helyzetben van, hiszen két világbajnoki címre is esélyes pilótával, Lando Norris-szal és Oscar Piastrival rendelkezik, így a wokingi alakulat körül nem kell különösebb pletykákra számítani. Hasonlóan stabil a helyzet a Ferrarinál is, ahol a jelenlegi páros folytatja a közös munkát, ahogyan az Aston Martin és a Haas is befejezettnek tekinti az átigazolási feladatokat.

A Williams már az elmúlt nyáron hosszú távú terveinek alapjait fektette le, amikor Carlos Sainz tapasztalatát és Alexander Albon lelkesedését ötvözte versenyzői felállásában. Eközben a Sauber, amely jövőre már Audi néven fog szerepelni a rajtrácson, egyelőre megtartja jelenlegi pilótáit, ami biztos pontot jelent a folyamatosan változó mezőnyben.

A Red Bull csapatánál legalább az egyik ülés sorsa már eldőlt, miután Max Verstappen hosszabbítása véget vetett a sok hónapos találgatásoknak, amelyek komoly feszültséget okoztak a Forma-1 berkein belül. A négyszeres világbajnok holland versenyző maradása azonban továbbra is nyitva hagyja a kérdést, ki lesz a csapattársa 2026-ban, ami Helmut Marko számára jelent fejtörést a következő időszakban.

Az energiaitalosok tanácsadója előszeretettel választ tehetséges versenyzőket a saját akadémiájukról, és bár a szezon elején Liam Lawsont idő előtt eltávolították az autóból, a helyére érkező Cunoda sem nyújtott kiemelkedő teljesítményt. Nemcsak a főcsapatnál, hanem a Racing Bulls-nál is bizonytalan a jövő, ahol jelenleg Lawson és Isack Hadjar kapott lehetőséget. A nagy kérdés, hogy utóbbi megkapja-e az esélyt – vagy ha úgy tetszik, a mérgezett ajándékot –, hogy 2026-ban Verstappen árnyékában bizonyítson.

A Mercedes istállójánál két hatalmas kérdőjel is feszíti a kedélyeket, aminek oka elsősorban a Max Verstappennel folytatott többhónapos flörtölés volt. A négyszeres világbajnok megszerzésének lehetősége miatt Toto Wolff íróasztalán hosszú ideig porosodtak a jelenlegi versenyzők, George Russell és Andrea Kimi Antonelli aktái, miközben feltűnően csendes volt a kommunikáció a szerződéshosszabbításokkal kapcsolatban.

Mindkét pilóta eredményesen teljesít a német csapatnál, azonban a Mercedes nem akarta elszalasztani a lehetőséget egy újabb világbajnok szerződtetésére. Most, hogy Verstappen maradása eldőlt a Red Bullnál, Russell magabiztosan nyilatkozott saját jövőjéről: „Csupán idő kérdése, hamarosan bejelentik" – utalt a brit a szerződéshosszabbítására. Még a leglelkesebb átigazolási szakértők is meggyőződéssel vallják, hogy Russell és az újonc Antonelli helye biztos, hacsak a Mercedes nem készül valamilyen váratlan húzással.

A 2026-ban érkező Cadillac körül különösen sok a találgatás, hiszen Graeme Lowdon csapata még egyetlen versenyzőt sem szerződtetett. A legforróbb név kétségkívül Valtteri Bottasé, aki Lewis Hamilton egykori csapattársaként és a Mercedes harmadik számú versenyzőjeként állítólag nyitott egy új kalandra a Saubernél töltött időszak után. A finn versenyző hatalmas tapasztalattal rendelkezik, amit az új csapat potenciálisan egy fiatal pilótával párosíthatna – Felipe Drugovich, Jak Crawford és Frederik Vesti neve is felmerült a lehetséges jelöltek között.

Sok szurkoló azonban egy érdekes visszatérésről álmodik, méghozzá nem Sebastian Vetteléről, aki nemrég jelentette be, hogy végleg lezárta Forma-1-es karrierjét. Sergio Perez viszont, akit a tavalyi szezon végén menesztettek a Red Bulltól, akár megírhatná a tökéletes visszatérés történetét 2026-ban, ha a Cadillac vezetői úgy döntenek, hogy benne látják a jövőt.

Élő közvetítés