A szezonzáró brazil futam előtt Lewis Hamilton 94 ponttal vezetett a 87 pontos Felipe Massa 87 előtt, és a 10–8–6–5–4–3–2–1-es pontrendszer mellett egy Massa-győzelem esetén a britnek legalább ötödik helyre volt szüksége; ha hatodik vagy rosszabb, a több futamgyőzelem alapján Massa lett volna a bajnok.
Massa az élen haladt Fernando Alonso és Kimi Räikkönen előtt, Hamilton pedig sokáig tartotta a pozícióját, ám a megérkező eső és a bokszkiállások felkavarták a sorrendet. Timo Glock a Toyotával slickeken kint maradt, míg Hamilton és a mögötte érkező Sebastian Vettel átmeneti esőgumira váltott; amikor Robert Kubica visszavette körét, a Juncao kanyarban Hamilton kisodródott, így Vettel megelőzte. Glock a zárókörre jelentősen lelassult a száraz gumikon, Hamilton pedig Juncaónál visszaszerezte az ötödik helyet, és ezzel a világbajnoki címet.
A drámai finiseket gyakran idézett mondatok kísérik: „Ne, Michael, ne, ez nagyon nem volt rendben”, de a 2008-as interlagosi befutóból a legtöbben erre emlékeznek: „Az ott Glock? Igen, Glock az." - az angol közvetítésben, és a többszöri „Glock!" felkiáltás a magyar közvetítésben.
A történet árnyékát a szingapúri ügy vetette meg. Nelson Piquet Jr szándékos balesete biztonsági autót idézett elő, Felipe Massa pedig a bokszban a tankolóberendezéssel együtt hajtott ki, és csak 13. lett. A brazil hétvégén Piquet édesapja jelezte a gyanút Charlie Whitingnak; Whiting tájékoztatta Max Mosleyt, és egy 2023-as interjú szerint Bernie Ecclestone is tisztában volt az esettel.
Ecclestone állítása szerint Mosleyval együtt úgy döntöttek, hogy azonnali vizsgálat nélkül járnak el, „hogy elkerüljék a botrányt”. A későbbi eljárásokban ez a kijelentés kulcselem lett, miután Piquet Jr 2009-ben már hivatalosan is nyilatkozott, és a Motorsport Világtanács szeptemberben közzétette a jelentést.
Massa jogi csapata összeesküvést emleget, kártérítést követel, és azt kéri, hogy őt tekintsék a jogos 2008-as bajnoknak; a cél nem Hamilton címének megsemmisítése, hanem az igazságos elismerés.
