A Honda az Abu-Dzabi Nagydíjat követően, a 2025-ös szezon előtti utolsó közös versenyük után hivatalos búcsúüzenetben zárta le fejezetét a Red Bull oldalán. A japán gyártó nyolc éven át volt a csapat meghatározó partnere, miközben a sportág egyik legdominánsabb időszakát építették fel közösen.
A Honda 2018-ban kötött szorosabb együttműködést a Red Bull kötelékébe tartozó Toro Rossóval, majd egy évvel később már a Red Bull is az ő erőforrásaikat használta. Bár hivatalosan 2021 végén kiszálltak a Forma–1-ből, amikor Max Verstappen megszerezte első világbajnoki címét, a háttérben továbbra is fennmaradt a műszaki partnerség, amely a következő években is újabb bajnoki sikereket eredményezett a csapatnak.
A 2025-ös szabályrendszer érkezésével azonban új irányt vesz a Honda, ugyanis új motorszállítói együttműködést indít az Aston Martin oldalán. Ezzel egy hosszú és sikeres korszak ér véget a Red Bullnál.
A Honda Racing Corporation elnöke, Vatanabe Kodzsi külön üzenetben búcsúzott a csapattól, hangsúlyozva az együtt töltött idő jelentőségét.
„Büszkék vagyunk arra, hogy a Red Bull Powertrains csapatával és mindkét alakulattal dolgozva nyolc éven át az élmezőnyben maradhattunk” – értékelt, majd kitért arra is, mennyire meghatározó szerepet játszott ez a Honda fejlődésében.
„Óriási öröm volt számunkra, hogy a Honda technológiája és szakemberei hozzájárulhattak ahhoz a rengeteg győzelemhez és bajnoki címhez, amelyeket a Red Bull Racing ez alatt az időszak alatt elért” – mondta, majd hozzátette, hogy minden érintettnek szeretné megköszönni a közös munkát.
„Ezekre az eredményekre építve az HRC továbbra is a motorsport fejlődésén és a Honda technológiai innovációinak előmozdításán dolgozik” – tette hozzá.
A Red Bull történelmi lépésre készül a következő évben, ugyanis első alkalommal teljesen saját fejlesztésű erőforrással áll rajthoz, amelynek megalkotásában a Ford is szerepet vállal.
