A Las Vegas-i hétvége után sokan úgy gondolták, hogy a Red Bull egyszerre ünnepelheti Max Verstappen újabb győzelmét és a McLaren kettős kizárását, ugyanis Lando Norris és Oscar Piastri eredményeit is törölték a túlzott kopólemez-kopás miatt. A holland pilóta az imolai futam óta először kevesebb mint 25 pontos lemaradásban van az éllovassal szemben, így újra nyílttá vált a bajnoki küzdelem.
A McLaren spórol, a Red Bull viszont fizethet
A helyzet pénzügyi vonatkozásai már kevésbé kedvezőek az energiaitalos alakulat számára, ugyanis a kizárások hatására nőtt annak esélye, hogy Verstappen megszerezze az ötödik világbajnoki címét. Ez önmagában jó hír a csapatnak, hiszen marketingértékben óriási előnyt jelent, ugyanakkor a cím mellé járó prémium jelentős kiadással jár. Bár a holland fizetése nem tartozik a költségvetési plafon alá, a bónusz kifizetése így is érezhető terhet róhat a költségekre.
A konstruktőri oldalon még érzékenyebb a helyzet. A McLaren a kizárások miatt egy második és egy negyedik helyet bukott, így harminc ponttal kevesebbet gyűjtött, viszont ez semmilyen hátrányt nem jelent számukra a tabellán, ugyanis már a Szingapúri Nagydíjon bebiztosították a bajnoki címüket. Sőt, anyagilag még jól is jártak, ugyanis az év elején befizetendő nevezési díj a megszerzett pontok alapján kalkulálódik, tehát kevesebb egység után kisebb összeget kell átutalniuk.
A konstruktőri csata még nem dőlt el
A második helyért zajló küzdelem viszont új irányt vett, ugyanis a Red Bull nem tudott profitálni a McLaren pontvesztéséből. Verstappen már eleve riválisai előtt ért célba, míg Júki Cunoda még a kizárások ellenére sem tudott beférni a legjobb tíz közé, így a csapat mindössze 25 ponttal zárta a hétvégét.
A Mercedes ezzel szemben nagyot nyert, ugyanis George Russell előrelépett a második helyre, míg Andrea Kimi Antonelli időbüntetése ellenére is megörökölte a harmadik pozíciót. A brackley-i alakulat összesen nyolc pluszpontot könyvelhetett el, ami negyvenpontosra növelte a különbséget a Red Bull előtt.
A Ferrari sem távozott üres kézzel, ugyanis Charles Leclerc és Lewis Hamilton is két pozíciót javított, így értékes egységeket szereztek. A Red Bull eredetileg tizenhat ponttal növelhette volna előnyét, de végül csak kilenccel zárt, ami miatt a maranellóiak továbbra is komoly fenyegetést jelentenek a konstruktőri bronzérem szempontjából.
Milliós tételek múlhatnak a végkimenetelen
A szezon végén akár döntő jelentősége is lehet ezeknek a pontoknak, ugyanis egyetlen helyezéskülönbség a konstruktőri tabellán nagyjából nyolcmillió eurós bevételt jelent. Az alacsonyabb helyezés ugyan több szélcsatorna- és CFD-időt biztosít, ami fejlesztési előnyt jelenthet, de a csapatok többsége inkább a magasabb pénzdíjat és a kedvezőbb szponzori tárgyalási pozíciót részesíti előnyben.
