Verstappen a valaha mért leggyorsabb Nagydíjat teljesítette vasárnap, körülbelül egy perccel javítva Schumacher 2003-as rekordján, valamint az időmérő edzésen is rekordot állított fel a leggyorsabb átlagsebességgel.
A Red Bull csapatfőnöke, Laurent Mekies „józan" megközelítéséért kapott dicséretet Verstappentől, miután a Zandvoortban szerzett tapasztalatok alapján ki tudták használni autójuk potenciálját Monzában.
A McLaren versenyzője, Lando Norris 19 másodperccel maradt le Verstappen mögött, ami részben a biztonsági autóra váró stratégiájuknak tudható be, ugyanakkor rávilágított autójuk fő erősségére is.
Nelson Piquet Jr. a Pelas Pistas műsorában kifejtette, hogy Monza leleplezte a McLaren MCL39 „nagy titkát", ami perspektívába helyezi a Red Bull összeesküvés-elméleteit.
A McLaren különböző technikai okokból került a Red Bull reflektorfényébe, különösen a fékrendszerük miatt, amelyet az FIA tisztázott az év elején. Zak Brown állítólag bosszankodott a Red Bull azon kijelentései miatt, hogy a McLaren valami szabálytalan dolgot tesz az előny megszerzése érdekében.
„Sosem vártuk ezt, igaz? A Red Bull olyan jól teljesít. Egyértelmű volt, hogy a Red Bull autója jobb volt ezen a hétvégén, de ez teljesen más konfiguráció, mint a többi pályán. Csak egyenesek, van néhány hosszú sugarú kanyar, szóval ez egy nagyon atipikus pálya" - mondta Piquet Jr.
„Úgy gondolom, az egész probléma az, hogy amikor egy technikásabb részbe kerülsz, ezekkel a pályákkal, mint Ausztria és a hagyományosabb pályák, amelyek nagyon felforrósítják a gumikat, mindenkinek problémája van a gumik felmelegítésével. Ezért voltak történetek a gumiba tett vízről, hogy hűtsék, így tovább tart."
A szakértő szerint Monza nem olyan pálya, amely nagyon felforrósítja a gumikat, ezért volt ez a McLaren előnye.
„A nagy titok az, hogy keményebben tudnak nyomni anélkül, hogy túlhevítenék a gumikat, és Monzában nincs ilyen, ezért volt jobb helyezete a Red Bullnak" - tette hozzá.