A Las Vegas-i verseny utáni botrány újabb fejezete bontakozik ki, ugyanis egyre több jel utal arra, hogy a McLaren autói nemcsak az amerikai hétvégén, hanem már a Brazil Nagydíj sprintjén is szabálytalan hasmagassággal versenyeztek. A paddockban keringő információk szerint több csapatnál is problémát találtak a padlólemeznél, és a mostani dupla kizárás arra enged következtetni, hogy a wokingi alakulat is érintett lehetett.
A Las Vegas Strip-en Lando Norris másodikként, Oscar Piastri pedig negyedikként ért célba, azonban mindkét eredményt törölték a futam utáni műszaki ellenőrzést követően. A mérések azt mutatták, hogy a padlólemezt védő elem számos ponton a 9 milliméteres minimumérték alá kopott, ami automatikusan kizárást von maga után a technikai szabályzat alapján.
A mért adatok szerint Norris autóján a jobb első rész 8,88 milliméter vastag volt, míg a jobb hátsó 8,93 millimétert mutatott. Piastri esetében még nagyobb eltéréseket találtak, többek között 8,74 milliméteres értékkel is. A kopás mértéke azt sugallja, hogy a McLaren rendkívül alacsony hasmagassággal próbált versenyezni, ami egyértelmű teljesítményelőnyt jelenthet a nagy sebességű pályákon.
Gyanús megoldás Brazíliában
A brazil sprinthétvégén már felmerült, hogy bizonyos csapatok trükköztek a padlólemezt érő terheléssel. Az FIA technikai delegáltja, Jo Bauer ekkor vizsgálta meg a titánból készült betéteket, és olyan eszközökre bukkant, amelyek képesek voltak felmelegíteni ezeket az elemeket. A magasabb hőmérséklet miatt ezek jobban tágultak, így nagyobb terhet vettek fel, miközben a fa padlólemez kevesebbet kopott.
A hírek szerint az FIA azonnali eltávolításra kötelezte az érintett csapatokat, bár neveket akkor még nem közöltek. A szakértők úgy vélik, hogy a McLaren is azok között lehetett, akiknek módosítaniuk kellett az autó beállításain, ami magyarázatot adhat arra, hogy a vasárnapi futamon Max Verstappen tempója látványosan jobb volt Norrisénál, annak ellenére, hogy a hollandnak többször is forgalomban kellett előznie.
A feltételezések szerint a McLaren Las Vegasban nem kezelte megfelelően a korábbi beállításváltoztatás következményeit, így a túlzott kopás most végzetes hibának bizonyult.
