hero image

A Mercedes pénzügyi szakemberek segítségével elemzi ki minden egyes alkatrész értékét

OLVASS TOVÁBB
FORMA-1

Videón az F1-es Kínai Nagydíj időmérő edzése, Hamilton azonnal kiesett

FORMA-1

Sainz nagyon keményre vette a figurát Leclerc ellen a Ferrarinál, aki kiakadt (videó)

FORMA-1

Videón Hamilton rendkívül erős startja a Kínai Nagydíjról, kemény volt

FORMA-1

Videó: A Ferrari piros zászlót okozó balesete a kínai időmérőről

Motorsport.hu
2022/08/23 14:21
A Mercedes istállója pénzügyi szakemberek segítségét is felkérte, hogy így elemezhessék ki minden Forma–1-es fejlesztésüket, mert csak ezzel tudják biztosítani, hogy a maximális értéket hozzák ki belőlük, valamint hogy nem lépik át az idei költségvetési limitet.
Ajánlott Videón a Sainz-Alonso ütközés, ami Alonso futamába került

Az F1 pénzügyi szabályaiban komoly változás állt be 2021-ben, hiszen megérkezett a költségplafon, melynek maximális értéke idén 140 millió dollárra csökkent, de ehhez jön még 1,2 millió a 21 futamosnál hosszabb bajnokságért, továbbá extra pénzek a sprintfutamokért.

Ez a szabályozás pedig elsősorban a három legnagyobb istállónak, a Mercedesnek, a Ferrarinak és a Red Bullnak okozott fejfájást, de persze minden alakulatnak oda kell figyelnie a költekezésére, nehogy büntetéseket kapjanak.

Annak érdekében, hogy biztosan nem fordulhasson elő velük ilyesmi, Toto Wolff elmondta, hogy pénzügyi mérnökök segítségével kalkulálják ki a fejlesztéseik és új alkatrészeik költségét a teljes szezonra vetítve.

„A pénzügyi mérnökök folyamatosan monitorozzák az összes folyamatot és minden egyes alkatrészt, mely az autóra kerül. Amikor kiveszünk egy elemet a kamionból, a pénzügyi szakember rögtön feljegyzi azt és annak értékét. Mindennel igyekszünk elszámolni” – mondta Wolff az Autosport/Motorsport.com-nak.

„Próbáljuk magunkat tartani a terveinkhez. Az év elején még nem hoztunk sok mindent, de azóta már folyamatosan érkeznek az újdonságok.” Miközben azonban a költséglimit már tavaly óta érvényben van, idén különböző okok miatt mégis engedményeket kaptak a csapatok.

Sok szempontból kérdéses azonban, hogy az FIA miként kontrollálja vagy bünteti azokat, akik esetleg átlépnék a felső határt. Wolff ezen téma kapcsán azonban továbbra is magabiztos, és hiszi, hogy a megfelelő eljárásokat követik a felek.

„Mivel már tavaly érvényben volt a limit, ezért nemsokára tudni fogjuk, hogy mindenki tartotta-e magát hozzá vagy sem. A jelentések nemsokára napvilágot látnak. Ilyen szempontból tehát tudod, hogy nem szúrhatod el, nem szeghetsz szabályt, mert akkor ugyanolyan következményei lesznek, mintha a technikai szabályok ellen vétkeztél volna.”