Kiss Sándor|2025. 12. 16. 14:59
Vasseur teljesen átalakítja a Ferrari technikai struktúráját a 2026-os szabályváltozásokra készülve.

A Ferrari nem vesztegeti az időt a 2026-os szabályrendszerre való felkészüléssel, ugyanis a maranellói csapat a 2025-ös nehéz idényt követően nagyszabású technikai átszervezésbe kezdett. A projekt középpontjában olyan szakemberek állnak, akik a Renault motorfejlesztő részlegének bezárása után váltak elérhetővé.

A Scuderia célja egy hatékonyabb és stabilabb műszaki struktúra kialakítása, amely képes kiaknázni a szélcsatornás tesztelésre vonatkozó kedvezményeket, és versenyképes autót állítani rajthoz az új szabályérában.

Zimmerman távozása után Vasseur átalakítja a háttércsapatot

Az átalakítás konkrét kiváltó oka Wolf Zimmerman távozása volt, aki az Audihoz szerződött, és akit Maranellóban az erőforrás-architektúra egyik kulcsfigurájaként tartottak számon. Az ő távozása sürgette Frédéric Vasseurt, hogy újjászervezze a technikai részleget, és új kompetenciákat integráljon a csapatba.

Ennek szellemében hívott össze egy stratégiai egyeztetést, ahol új szerepköröket határoztak meg, és megkezdődött a toborzás. A Ferrari érdeklődése főként az egykori Renault-s szakemberek felé fordult, akik a Viry-Chatillon-i részleg végleges bezárása után váltak szabaddá az Abu-dzabi hétvégét követően. Ezek a technikusok közvetlen tapasztalattal rendelkeznek a modern hibrid erőforrások, az energia-visszanyerés és a motor–karosszéria integráció terén – olyan szakterületek, amelyek döntő jelentőséggel bírnak az új regulák világában.

Szélcsatornás előnnyel vágnak neki a 2026-os idénynek

A Ferrari 2026 első félévében komoly előnnyel gazdálkodhat, ugyanis 15 százalékkal több szélcsatornás tesztórát használhat fel, mint például a McLaren. Ezt a szabályok által biztosított kedvezményt annak köszönhetik, hogy 2025-ben visszaesett a teljesítményük, és már korán leállították az SF25 fejlesztését, hogy minden erőforrást a következő generációs autóra összpontosíthassanak.

A többletidő kulcsszerepet játszhat abban, hogy Maranello ne ismételje meg a múltbeli gyenge szezonkezdéseket, amikor a koncepcióbeli késlekedés jelentős hátrányt eredményezett. A Ferrari pontosan tudja, hogy az új szabályrendszer nem hagy teret hibáknak, ugyanis a kezdeti fejlesztési ciklus döntően befolyásolhatja az egész évet.

Ennek megfelelően a szélcsatornás munka az egyik sarokpontja lett az újraindításnak, a másik pedig egy átláthatóbb, kevésbé széttagolt technikai struktúra kialakítása.

Már rögzítették az autó főbb elemeit

A tervezési folyamat is előrehaladott állapotban van, ugyanis a 2026-os Ferrari karosszériája már teljes egészében elfogadásra került, akárcsak a váltó és a hűtőrendszer kialakítása. Ezek az elemek adják az autó szerkezeti gerincét, így azt lehet mondani, hogy a legfontosabb döntések már megszülettek.

A hangsúly mostantól az aerodinamikai részleteken, illetve a különböző rendszerek integrációján van, amelyben nagy segítséget jelenthetnek majd a Mercedestől érkező szakemberek is.

Élő közvetítés