A Milton Keynes-i csapat 2026-os erőforrása jelentős hátrányba kerülhet a tapasztalt gyártókkal szemben.

A Red Bull Racing elfogadta, hogy új motorjukkal lemaradásban lesznek a tapasztaltabb konkurensektől a 2026-os idény rajtjánál. Most már csak az a kérdés, hogy mekkora lesz ez a hátrányuk a pályán.

Naivitás volna azt hinni, hogy a Red Bull első saját erőforrásával képes lesz azonnal felvenni a harcot olyan nagyágyúkkal, mint a Mercedes és a Ferrari. Christian Horner csapatfőnök már korábban leszögezte, hogy „megalázó" lenne, ha ez egyből sikerülne nekik.

A gond az, hogy Adrian Newey, a csapat korábbi főtervezője szerint 2026-ban az F1 motoros formulává válhat. Ha ez így lesz, akkor még a tökéletes váz sem segíthet a négyszeres világbajnok Max Verstappennek a versenyképességben, ha a lóerő hiányzik.

A paddockban jelenleg általános a vélekedés, hogy a Mercedes és a Ferrari járnak az élen a fejlesztésben. Közben az Audi is beszáll a sportágba, a Honda pedig átállt a két Red Bull-os istállótól az Aston Martinhoz.

James Allen korábbi F1-kommentátor a saját podcastjában ismertette azt a becslést, amit egy „rendkívül megbízható forrástól" kapott. Eszerint a Red Bull körönként nagyjából két tizedmásodpercet bukhat a gyengébb motor miatt.

Természetesen ez csak egy becslés, de „a motorfejlesztők közösségéből" érkezik. Összehasonlításul: az Alpine, amely most a konstruktőri tabella végén kullog, állítólag három-három és fél tizedet veszít.

Egy korábbi jelentés szerint a Red Bull motorja még a tesztpadon sem bírja végig a kört, kifogy belőle az energia. A tervek szerint 2026-ban az akkumulátor adja majd az autók teljesítményének felét, de a Milton Keynes-i csapat szeretné csökkenteni ezt az arányt.

„Néhány hónapja mondta nekem egy nagyon megbízható forrás, aki a közepében van ennek az egész dolognak, hogy szerintük - nagyon nehéz megmondani, de rengeteg beszélgetés folyik a motorfejlesztők körében - pár tizedet fognak bukni a motor oldalán" - árulta el Allen.

„Ha megnézzük, hogy az Alpine valószínűleg 0,3-0,35 másodperccel van lemaradva most, és látjuk, hogy ez mit tesz a teljesítményével, az ad némi képet arról, milyen lehet a Red Bull helyzete jövőre."

„Ráadásul ott vannak még a jövő évi aerodinamikai változások is, ami rettenetesen megnehezíti megjósolni, hogy ki lesz sikeres."