Max Verstappen és a Red Bull ismét ott van a legjobbak között, hiszen Olaszország után Azerbajdzsánban is legyőzték a McLarent és a teljes mezőnyt. A négyszeres bajnok ráadásul komolyan csökkentette bajnoki hátrányát, így sokan már a címvédés esélyét sem tartják lehetetlennek.
Fontos azonban hozzátenni, hogy Verstappen 69 pontos lemaradása még mindig óriásinak mondható, és Baku után Mekies is igyekezett óvatosságra inteni, hiszen szerinte még nem lehet egyértelmű feltámadásról beszélni, és a folytatásban is csak „versenyről versenyre” haladnak majd.
„Valószínűleg elmondható, hogy a Monzában látott jó dolgokból itt is sikerült megtalálnunk néhányat. Ezen a pályán csak lassabb kanyarok vannak, alacsony a leszorítóerő, ez pedig jól működött számunkra. Mindez azonban eltér Monzától, és ez mindenképpen jó hír.”
A rossz hír azonban az, hogy az RB21-nek továbbra is vannak gyengeségei, és ezek közül nem sikerült mindet megoldani például a Monzában bevetett új padlólemezzel. Az istálló továbbra is sebezhetőnek tűnik a melegebb és nagy leszorítóerőt igénylő helyszíneken, ami azt jelenti, hogy a jelenlegi formájuk nem feltétlenül fenntartható a megmaradt hét versenyen, kezdve a soron következő Szingapúrral.
„Elfogadjuk Szingapúr kihívását. Az a pálya már hosszú évek óta nem kedvez a csapatnak, ezért is várjuk kíváncsian, hogy mi az, ami ott hirtelen nem fog működni számunkra. Ezt követően aztán jönnek olyan pályák, ahol középgyors kanyarok vannak, és emlékezhetünk, hogy a McLaren kinyírt minket Zandvoortban. Nagyon komoly hátrányban voltunk. Ott volt Spa is. Onnan úgy jöttünk el, hogy azt gondoltuk, körönként fél másodperccel gyorsabbak, pedig Max megnyerte a sprintet.”
A helyzetet pedig nyilván nehezíti, hogy a legtöbb csapathoz hasonlóan a Red Bull sem fejleszti már komolyan az idei autóját, és helyette inkább az istálló működésének finomhangolására fókuszálnak, valamint a pilótákat jobban bevonva igyekeznek meghatározni az autó beállításait.
„Nem gondoljuk, hogy lenne varázsmegoldás, amely mindenre jó. Úgy véljük, számos apró részlet kombinációjáról van szó, és ennek révén sikerült több teljesítményt kihozni az autóból. Ennek egy része pedig természetesen a monzai padlólemez és az egyéb elvégzett változtatások. A versengés azonban hatalmas, ezért nem tudjuk, mi lesz. Reménykedünk, de nemsokára majd kiderül” – utalt a soron következő futamokra Mekies.
-crop-1200x800.jpg)