Fernando Alonso nincs meggyőződve arról, hogy a V10-es motorok újbóli bevezetése lenne a helyes irány a Forma-1 számára.

A széria jövőre új erőforrás-szabályozást vezet be. A jelenlegi V6-os hibridek új, erősebb kinetikus energiával rendelkező változatokra cserélésének tervét három évvel ezelőtt fogadták el, azonban a múlt hónapban Mohammed Bin Szulajm FIA-elnök felvetette a hibridek teljes elhagyásának és a hagyományos motorok visszahozatalának lehetőségét, így a sportág irányító testülete most vizsgálja a V10-es motorok 2028-as bevezetését.

Alonso, aki utoljára nyert világbajnokságot V10-es motorral 20 évvel ezelőtt, elismerte, hogy a hangosabb és könnyebb motorokhoz való visszatérés gondolata egyértelműen vonzó. „Nyilvánvalóan imádom a V10-es korszakot, a V8-ast és ezeknek az autóknak a hangját, ami mindannyiunknak hiányzik" – mondta a RaceFans tudósítása szerint.

De nem hiszi, hogy az F1-nek vissza kellene lépnie a technológiai fejlődésben. „Most egy másik világban élünk" – fejtette ki. „A technológia fejlődött, mostanra hihetetlenül hatékony motorjaink vannak, amelyek körülbelül egyharmadnyi üzemanyagot használnak a korábbiakhoz képest."

„Nem mehetünk az időnk és a hibrid korszakunk ellen" – tette hozzá. „Nem feledkezhetünk meg arról, mennyivel hatékonyabbak most az autók a múlthoz képest. Ez valami nagyon pozitív dolog, amivel rendelkezünk.”

„Olyan lenne, mintha Halo nélkül versenyezhetnénk, veszélyesebbé tennénk az autókat és több adrenalint adnánk a rajongóknak. Ennek nincs értelme. Bizonyos dolgokon túllépünk, amit most látunk, az egy nagyon jó Forma-1 és a sportág nagyszerű időszaka. Nehéz valami újat kitalálni, az ismeretlenbe mehetnénk.”

Az F1 jövőbeli motorformátuma „inkább a felsővezetés döntése – FOM-é, FIA-é és a gyártóké" – zárta gondolatait Alonso. „Pilótaként mi csak a lehető leggyorsabb autókkal akarunk versenyezni, függetlenül a motortól. Talán a rajongóknak is van beleszólásuk."

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL