A Red Bull a Bahreini Nagydíj időmérő edzésén váratlan fékproblémákkal szembesült, ami jelentősen befolyásolta Max Verstappen teljesítményét.

Az RB21 versenyautó fékgondjai miatt a holland világbajnok csak a hetedik rajtkockából kezdheti a futamot, miután a szombati időmérő edzésen több gyors körét is meg kellett szakítania. A problémák már a pénteki szabadedzéseken megmutatkoztak, amikor Verstappen azt tapasztalta, hogy az autó úgy viselkedik a bahreini hőségben, mintha jégen csúszkálna.

A Red Bull szakemberei az időmérő edzést követően azonnal megkezdték a probléma feltárását. Christian Horner csapatfőnök elmondta, hogy nem az alkatrészekkel, hanem a fékbeállításokkal adódtak nehézségek, ám Helmut Marko azonnal cselekvésbe lendült, és jelezte, hogy egyeztetést kezdeményeznek az FIA-val a fékbetétek esetleges cseréjét vagy módosítását illetően.

Jóváhagyott módosítások

Az FIA a futam előtt jóváhagyta a Red Bull kérelmét, így a csapat a Parc Fermé szabályai alatt több módosítást is végrehajthatott Verstappen autóján. A változtatások között szerepelt az első jobb oldali fék infravörös érzékelőjének cseréje, amely a fékek hőmérsékletét méri, valamint a bal hátsó féknyereg hűtőburkolatának módosítása. Emellett az első és hátsó fékbetéteket is kicserélték, és elvégezték az ezekkel összefüggő paraméterek finomhangolását is.

A holland pilóta szempontjából kedvező, hogy a módosítások nem befolyásolják hetedik rajthelyét. A fékrendszer optimalizálása ugyanakkor jelentős előnyt jelenthet a gumikezelés terén, mivel a hatékonyabb hűtés mérsékelheti a kerekek és az abroncsok hőterhelését. 

Verstappen két készlet kemény és egy készlet közepes keverékű gumival várja a futamot, ami ideális stratégiai lehetőségeket biztosít számára a bahreini versenyen.

Eközben odaszólt egy erőset Hamiltonnak az olasz újságíró, míg Piastriról szóló viccek terjednek a paddockban.

AJÁNLATOK A CÍMLAPRÓL