Az Alpine már 2024 végén meghozta azt a sokat vitatott döntést, amely alapjaiban változtatja meg a csapat jövőjét, ugyanis a francia istálló 2026-tól szakít a Renault által fejlesztett erőforrásokkal, és a Mercedestől vásárol majd motort. A váltás időzítése nem véletlen, hiszen a következő szezonban életbe lépő új szabályrendszer ismét jelentős változásokat hoz az F1-ben, a csapat azonban továbbra is óvatos a várakozásokkal kapcsolatban.
Steve Nielsen, az Alpine ügyvezetője hangsúlyozta, hogy bár a Mercedes múltja alapján sokan előre borítékolnák a sikert, ez korántsem jelent garanciát a jövőre nézve. A szakember szerint a 2026-os szabálymódosítások jóval kisebb horderejűek, mint a 2014-es korszakváltás volt, amelynek évében a Mercedes hatalmas előnnyel söpört végig a mezőnyön.
„A Mercedes hosszú és eredményes történettel rendelkezik a Forma–1-ben, a legutóbbi nagy szabályváltozás idején pedig elképesztő munkát végeztek, de ez nem jelenti azt, hogy ugyanígy lesz 2026-ban is” – mondta, majd arra is rámutatott, hogy a tíz évvel ezelőtti forradalomhoz képest most sokkal kisebb a különbség: akkor az hibrid rendszerre váltott a sport, míg most a rendszer alapkoncepciója változatlan, még ha a nagyobb akkumulátor és az energia-menedzsment komoly kihívást is jelent.
A pletykák ellenére Nielsen nem szeretné készpénznek venni a híreszteléseket arról, hogy a Mercedes máris előnyben lenne.
„A paddock tele van találgatásokkal arról, kinek lesz a legerősebb motorja. A valóság viszont az, hogy jelenleg senki sem tudja. Mi sem. Egy éve futtatjuk a 2026-os projekt szélcsatorna-programját, úgy látjuk, jó úton járunk, de a végső mércét mindig a többiek jelentik” – fogalmazott, majd hozzátette, hogy minden csapat ugyanarra vár: amikor először kigurulnak a pályára, és végre megjelennek az első köridők.
Az Alpine számára az is jelentős változás, hogy hosszú évek után gyáriból újra ügyfélcsapattá válik. Nielsen szerint azonban a mai Forma–1-ben ez már korántsem olyan drasztikus lépés, mint a korábbi évtizedekben volt.
„Régen egy Ferrari-motor és egy Renault-motor teljesen más világot jelentett. Mostanra viszont a homologizáció miatt sokkal közelebb kerültek egymáshoz a gyártók. A méret, a beépítés, az elrendezés kevésbé tér el egymástól. Persze a hűtés, a csatlakoztatás és pár részlet változhat, de ezek már nem okoznak akkora fejtörést, mint régen” – mondta.
A vezető azt is elárulta, hogy az Alpine már 2024 novemberében megállapodott a Mercedesszel, így a mérnökök bő egy éve dolgoznak az integráción. „Nem tegnap derült ki számunkra, hogy milyen motor kerül a kocsiba. Hónapok óta együtt dolgozunk, és bár az összeillesztés bonyolult folyamat, rengeteg szakember foglalkozik vele. Nem számítunk rá, hogy gondot okozna a beépítés" - mondta.
