A Forma-1 világa 2014 májusában hallhatta először a Mercedes „megafon" kipufogóját. Az egy méter hosszú, trombitaszerű kiegészítő első képei már korábban kiszivárogtak, és az elsők között a Bild tudósítója, Nicola Pohl láthatta a hangerőnövelő eszközt.
„Rendkívül könnyű volt, körülbelül 1,5 kilogramm" – nyilatkozta, hozzátéve, hogy „rejtélyes" anyagokból készült. „A tölcsér vége előtt egy kis nyílás található" – írta le a szerkezetet. Az újdonságot Nico Rosberg Mercedesére szerelték, amikor az autót először indították be szerdán reggel a Spanyol Nagydíj utáni teszten.
Sokan várták, hogy újra „hangos" Forma-1-es autót hallhassanak, miután széles körben bírálták az akkori szezon turbó V6-os motorjainak visszafogottabb hangját. Mások nem örültek annak, hogy az F1 a kifinomult és „zöld" új motorjainak mesterséges hangosítása felé halad.
„Őrültség arról beszélni, hogy hangosabbá tegyünk egy Forma-1-es autót" – mondta Gerhard Berger, a McLaren és a Ferrari korábbi pilótája az APA hírügynökségnek. „Az egész vita egyszerűen értelmetlen."
A FIA azonban annyira komolyan vette a kérdést, hogy hangszakértőket bízott meg, hogy dolgozzanak a megoldáson az F1 három motorgyártójával: a Mercedesszel, a Ferrarival és a Renault-val. „A FIA akusztikai szakértői meglátogattak minket, és hozzáférést kaptak a meglévő próbapadi teszteredményeinkhez, beleértve a hangméréseket is" – magyarázta Rob White, a Renault szakembere.
Korábban White főnöke, Jean-Michel Jalinier azt hangsúlyozta, hogy az F1-nek nem kellene szégyellnie hatékonyabb – és ezért csendesebb – motortechnológiáját. „Haladni kell a korral, és már nem a V10-es vagy V8-as motorok idejét éljük, amelyek 100 kilométerenként 60 liter üzemanyagot használtak" – érvelt.