Az FIA egyeztetéseket folytat a motorgyártókkal a 2026-os új generációs erőforrás-szabályozás gyors elhagyásáról, helyette egy alternatív koncepcióra, például a teljesen fenntartható üzemanyaggal működő V10-esekre való átállásról 2028-ra vagy 2029-re.
A megbeszélések során felmerült az a kérdés is, hogy egyáltalán érdemes-e folytatni a tervezett 2026-os motorszabályokkal, vagy inkább a jelenlegi motorokat kellene megtartani a V10-esek bevezetéséig.
A 2026-os szabályok elhalasztásához egyhangú támogatásra lenne szükség, ami valószínűleg nem érhető el, ráadásul szinte lehetetlen megvalósítani olyan bonyodalmak miatt, mint a Honda átigazolása a Red Bull-csapatoktól az Aston Martinhoz a szezon végén, valamint az Audi és a Red Bull/Ford jelenlegi szabályoknak megfelelő motorjainak hiánya, mivel mindkét projekt az új szabályok 2026-os kezdetéhez igazodik.
Az Audi határozottan támogatja a 2026-os szabályokat, miközben információk szerint a Ferrari és a Red Bull a V10-esekre való átállás kulcsfontosságú támogatói.
Az Audi most nyilvánosan is kiállt a turbó hibridek 2026-os verziója mellett, amelyek 50/50 arányú teljesítménymegosztást biztosítanak a belső égésű motor és az elektromos energia között, s ez új gyártók bevonzására szolgált.
Az Audi közleményt adott ki a The Race számára a turbó hibridek V10-esekre cserélésével kapcsolatban:
„A közelgő szabályváltozások, beleértve a 2026-os szezonra és azt követően bevezetendő új hibrid erőforrás-szabályozást, kulcsfontosságú tényezők voltak az Audi Forma-1-be való belépési döntésében. Ezek a szabályok ugyanazokat a technológiai fejlesztéseket tükrözik, amelyek az Audi utcai autóinak innovációját is vezérlik."
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke kijelentette, hogy nyitottak a megbeszélésekre: „Abszolút nyitottnak kell lenni. Mindannyian versenyzők vagyunk. Szeretjük a múlt motorjait, és meg kell találni a megfelelő egyensúlyt."