Törő Ferenc|2025. 12. 28. 18:23
Flavio Briatore úgy véli, Fernando Alonso pályafutása sokkal több bajnoki címet érdemelt volna.

Flavio Briatore, aki az Alpine F1-es tanácsadójaként tért vissza a sportba, újra reflektorfénybe került egy markáns kijelentéssel, amely Fernando Alonsóra vonatkozik. Az olasz üzletember korábban a Renault sikerkorszakának vezető alakja volt, azonban a 2008-as Szingapúri Nagydíjat övező „Crashgate” botrány miatt örökre kitiltották a Forma–1-ből – egészen addig, amíg egy francia bíróság fel nem oldotta a tiltást.

Az azóta is vitákat kiváltó ügy során Briatore és Pat Symonds állítólag arra utasította a második számú versenyzőt, Nelson Piquet Jr.-t, hogy szándékosan ütközzön, elősegítve ezzel Alonso győzelmét. Bár a spanyol pilóta akkor valóban megnyerte a versenyt, a Renault-t az FIA egy évvel később megrótta a manipuláció miatt.

A most 44 éves Fernando Alonso azóta is aktív tagja a mezőnynek, és bár az Aston Martinnal új lendületet kapott a karrierje, az újabb világbajnoki címre azóta sem került sor. Legutóbb 2005-ben és 2006-ban állhatott a csúcsra, épp Briatore irányítása alatt.

Az olasz üzletember a közelmúltban a DAZN „Bravissimo” című műsorában beszélt volt versenyzőjéről, akivel a mai napig szoros kapcsolatban áll. Briatore úgy véli, Alonso teljesítménye messze felülmúlta azt, amit a statisztikák tükröznek.

„Egy ilyen kaliberű versenyzőnek hat vagy akár nyolc világbajnoki címet is nyernie kellett volna, mert mindig képes volt különbséget tenni a csapata javára” – idézte Briatorét az olasz Corriere dello Sport.

Noha a kétszeres világbajnoki cím is hatalmas eredmény, a volt Renault-vezér szerint Alonso még ennél is többet érdemelt volna. „Az életben van tíz-tizenöt dolog, amire örökké emlékszünk. Bravo, bravo, bravo. Bravo, Fernando” – dicsérte egykori versenyzőjét Briatore.

Alonso az évek során számos lehetőséget megragadott, hogy ismét a győzelmek útjára lépjen, ám egyik próbálkozása sem hozott újabb trófeát. Még 2021-ben is visszatért az enstone-i közegbe, amikor újra leszerződött az Alpine csapattal, és bár egy dobogót elcsípett, a világbajnoki cím közelébe sem került.

A 2026-os szezon azonban új lehetőségeket tartogathat számára, ugyanis először vezethet olyan F1-es autót, amelyet Adrian Newey tervezett. A szabályváltozásokkal együtt érkező kiegyenlítettebb mezőny és a technikai zsenialitás találkozása még adhat egy utolsó esélyt a spanyol klasszisnak.

Több pilóta ugyanakkor úgy véli, hogy a 2026-os erősorrend csak a tavaszi futamokra kezd majd kirajzolódni, így egyelőre korai lenne találgatni, vajon Alonso valóban esélyes lehet-e a visszatérésre az élmezőnybe.

Élő közvetítés