A négyszeres világbajnok a Q3 első körében még csak ideiglenes pole-t szerzett, aztán a második kísérletén javított idején, miután Lando Norris átmenetileg megelőzte őt. Verstappen már ötödik alkalommal szerezte meg az időmérős győzelmet idén - ez több, mint amennyit Norris gyűjtött, és ugyanannyi pole-ja van, mint Piastrinak.
A holland versenyző viszont már lemondott az idei bajnoki címről, hiszen több mint száz pontos hátrányt halmozott fel Piastrival szemben a hétvége rajtjakor.
Verstappen mindössze két futamot tudott megnyerni az eddigi tizenöt versenyből egy olyan géppel, amely a konstruktőri rangsor negyedik fokán tanyázik. Cunoda Júki, a csapattársa a tizenkilencedik pozícióban kullog az egyéni összetettben, ami világosan mutatja, milyen kínkeserves vezetni az idei Red Bullt.
Martin Brundle, a Sky Sports kommentátora valami érdekes dolgot vett észre Verstappen onboard-felvételén a Q2 kezdetén, ami megvilágítja, miért fordult a kocka tavalyhoz képest. Brundle apró késést hallott ki abból, ahogy a holland adagolja a gázt a kanyarok kijáratánál - szemben a korábbi évekkel.
„Hallani lehetett azt a késést, ahogy Max rálép a gázpedálra, több volt, mint azokban az években, amikor dominálta a mezőnyt" - jegyezte meg Brundle. „Éppen az a kis várakozó pillanat a kanyar kellős közepén."
Verstappen továbbra is a legkiválóbb teljesítményt nyújtó pilóták közé tartozik az idei szezonban, semmi jel nem mutat arra, hogy egyéni képességei romlottak volna. Az RB21-est azonban nem tudja olyan támadó szellemben hajtani, ahogy szeretné. A holland versenyző hét tizeddel verte Cunodát (10. hely) Monzában, ami ismét bebizonyította tehetségét.