Motorsport.hu|2025. 12. 02. 06:59
A korábbi F1-es pilótából lett kommentátor és szakértő, Martin Brundle úgy véli, nincs köze a híres „papajaszabályoknak” ahhoz, hogy a McLaren elrontotta a Katari Nagydíjon alkalmazott stratégiájukat.

Lényegében a McLaren volt az egyetlen istálló, amely nem használta ki a biztonsági autós kerékcsere lehetőségét a verseny elején, és bár ekkor ez még nem tűnt egyértelműen rossz döntésnek, később kiderült, hogy mégis az volt. Bár a mezőny többi része nem rendelkezett azzal a rugalmassággal a taktika terén, mint ők, de ez végül nem számított.

Sokan arról beszéltek a történtek után, hogy a McLaren azért nem lépett semmit, mert nem akarták egyik vagy másik versenyzőjüket hátrányos helyzetbe hozni. Amennyiben kettős kerékcserét hajtanak végre, akkor Lando Norris mindenképpen veszíthetett volna vele, ha pedig csak az egyikőjüket hívják ki, akkor azzal előnyösebb helyzetbe hozhatták volna az egyik autójukat a másikkal szemben.

Azt pedig jól tudjuk, hogy a wokingiaknál idén az egyenlőség és az egyenlő bánásmód mindennél fontosabb, de Brundle mégsem erre vezeti vissza a történéseket. „Nem hinném, hogy a papajaszabályok miatt rontotta el a McLaren. Szerintem egyszerűen csak rosszul olvasták a helyzetet” – mondta a Sky F1-nek.

„Azt gondolták, később még kaphatnak egy biztonsági autós lehetőséget. Szerették volna, ha megvan ez a rugalmasság. Lényegében mindenki más dupla kiállást alkalmazott. Andrea [Stella] arról beszélt, hogy úgy gondolták, a mezőny fele kint fog maradni, mert éppen a határon voltak a körszámot tekintve. A hetedik kör volt az első, amikor értelme volt kijönni. Ők azonban rosszul értelmezték a helyzetet és elrontották. Norrisnak rosszul jött volna ki, ha egyszerre hívják ki őket. Persze ki tudja, hogy meg tudták-e volna oldani a dolgot.”

„Nem hiszem viszont, hogy ez járt a fejükben. Szerintem azt gondolták, helyesen járnak el azzal, hogy rugalmasak maradnak a futam későbbi részére. Az abroncsok viszont nem zuhantak össze, Max Verstappen pedig elég gyors tudott lenni.”

Brundle később még hozzátette: „Természetesen mindkettőnek ki kellett volna jönnie, vagy meg kellett volna osszák a stratégiát. Utólag azonban már könnyű ezt mondani. Kulcsfontosságú hibát vétettek, ami a győzelmükbe került. Amikor megpróbáltam Oscarral beszélni a verseny után, látszott rajta, hogy összetört, mert dominálta ezt a hétvégét. Egyértelműen ő volt a leggyorsabb pilóta a pályán.”

Élő közvetítés