A Cadillac végre nyilvánosságra hozta első Forma-1-es versenyzőpárosát.

A Cadillac hosszas találgatásokat követően végre bejelentette, hogy Sergio Perez és Valtteri Bottas vezetik majd az amerikai gyártó autóit a következő idénytől kezdve. A döntés sokak számára meglepetést okozott, hiszen mindkét pilóta karrierje már a lefelé ívelő szakaszban tart, ugyanakkor kétségtelen, hogy hatalmas tapasztalattal rendelkeznek az F1 világában.

A mexikói versenyző négy szezont követően kényszerült elhagyni a Red Bull Racing istállót, miután a 2024-es szezonban teljesítménye jelentősen visszaesett. Bár pályafutása során mindig is küzdött némi következetlenséggel, az utolsó idénye kifejezetten rosszul alakult a Milton Keynes-i csapatnál, ami végül szerződésbontáshoz és végkielégítéshez vezetett.

Bottas helyzete sem volt kedvezőbb, hiszen a Sauber színeiben az utolsó idényében mindössze négy pontot sikerült gyűjtenie. A svájci alakulat ennek következtében mind a finn, mind pedig kínai csapattársa, Csou Kuan-jü szerződését felbontotta. Korábban egyébként éppen Bottas volt az, aki a Mercedesnél összecsapott Perezzel, amikor a mexikói még a Red Bull versenyzőjeként próbálta felvenni a harcot a német gyártó dominanciájával szemben.

A jelenlegi állás szerint a Cadillac rendelkezik majd a legidősebb versenyzőpárossal a 2026-os F1-es mezőnyben. Mindkét pilóta többéves szerződést írt alá, ami arra utal, hogy az amerikai istálló egyáltalán nem tartja kockázatosnak ezeket a szerződtetéseket, sőt, kifejezetten bízik a rutinos versenyzők képességeiben.

David Coulthard, aki a Red Bull nagyköveteként korábban Perez kollégája volt, az elsők között reagált a bejelentésre. A skót szakember az Instagramon egyszerűen csak annyit írt: „tökéletes versenyzőfelállás". Coulthard véleménye különösen értékes, hiszen nemcsak Perezt ismeri jól, hanem a Forma-1 világát is, amelyben versenyzőként hosszú éveket töltött el.

Érdemes megjegyezni, hogy Bottas és Perez együttesen 16 nagydíjgyőzelemmel rendelkeznek, ami jelentős szám. A jelenlegi F1-es mezőnyben mindössze három olyan csapat van – a McLaren, a Ferrari és a Mercedes –, ahol mindkét pilóta rendelkezik már győzelemmel. Habár a Cadillac várhatóan a mezőny végén fog helyet foglalni a debütáló szezonjában, ez a két versenyző abban mindenképpen segíthet, hogy a csapat egy élcsapat működési elvei szerint tudjon dolgozni.

Martin Brundle, Coulthard kommentátortársa szintén egyetértett abban, hogy a Cadillac „nagyszerű párost" állított össze, ugyanakkor figyelmeztetett, hogy a veterán duónak kezelnie kell majd a „kezdeti frusztrációkat", amelyek egy újonc csapatnál óhatatlanul felmerülnek.

A Cadillac, akárcsak a többi csapat, zárt ajtók mögött kezdi majd meg a 2026-os „debütálását" Barcelonában. Ez némileg csökkentheti az új istállóra nehezedő nyomást, hiszen nem a nyilvánosság előtt kell szembesülniük az első nehézségekkel.

Egyes sajtóértesülések szerint Bottas akár részt vehet egy TPC (Testing of Previous Cars) teszten is egy régebbi Ferrari volánja mögött, hogy ezzel is segítse a csapat szerelőinek és mérnökeinek felkészülését. Elméletileg semmi sem akadályozná meg, hogy a jelenleg szabadügynök státuszban lévő Perez is bekapcsolódjon hasonló munkába.

A Ferrari az első néhány évben motorokat fog szállítani a Cadillac számára, mielőtt az amerikai márka bevezetné saját erőforrását, és teljes értékű gyári csapattá válna. Addigra azonban könnyen előfordulhat, hogy a mostani pilótapáros már visszavonul az aktív versenyzéstől.

Kimi Antonelli, aki a Mercedes színeiben az idei szezonban mentorként dolgozott együtt Bottasszal, gratulált a finn pilótának, és sok szerencsét kívánt neki a „következő kalandhoz", amit a Cadillac színeiben fog átélni.